شرایط شکایت کارگر از کارفرما
شکایت از کارفرما بابت حقوق و بیمه یکی از مواردی هست که زیاد از دادفران دادپردازپرسیده میشود.
قانون کار، به صورت شفاف، روابط بین کارگر و کارفرما و تکالیف این دو نسبت به هم راتشریح نموده است.
بطوری که حتی میتوان گفت قانون جانب کارگر را گرفته است.
کارفرما موظف است حقوق حقه کارگر را که شامل دستمزد، پاداش، عیدی، مرخصی،حق اولاد، حق مسکن، خواروبار و امثال آن میباشد در موعد مقرر پرداخت نماید.
قانون، هیچگونه تعللی در این موارد را جایز نمیداند. بنابراین اگر به هر دلیلی کارفرمابرخی از حقوق کارگر را به انحاء مختلف ضایع نماید یا قصد بهرهکشی از کارگر را داشته باشد، کارگر میتواند به اداره کار مراجعه نموده و شکایت خود را از استنکاف کارفرما نسبت به حقوقش اعلام نماید.
پر واضح است شکایت از کارفرما تابعی از تخلف و نقض قوانین و مقررات آمره قانون کارخواهد بود، به عبارتی، شکایت کارگر متضمن اثبات نقض هریک از حقوق و مزایایی ازجانب کارفرما است که توسط قانونگذار به رسمیت شناخته شده است.
جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .
09129267044 خانم شاکر دوست