صبا مشاور - مشاور قانون کار و تامین اجتماعی

مجموعه صبا مشاور ارائه دهنده مشاوره تخصصی به کارفرمایان و کارگران محترم در زمینه قانون کار و تامین اجتماعی ارائه مشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی - تماس 09395881794 خانم شاکردوست

صبا مشاور - مشاور قانون کار و تامین اجتماعی

مجموعه صبا مشاور ارائه دهنده مشاوره تخصصی به کارفرمایان و کارگران محترم در زمینه قانون کار و تامین اجتماعی ارائه مشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی - تماس 09395881794 خانم شاکردوست

صبا مشاور - مشاور قانون کار و تامین اجتماعی

این مجموعه سعی دار با اتکا به کارشناسان مجرب و ممتاز، خدمتگزار جامعه شریف کارفرمایی و کارگری کشور عزیزمان باشد.
اخبار روز روابط کار و تامین اجتماعی، ارائه مشاور قانون کار، مشاور تامین اجتماعی، بیمه بیکاری، از کار افتادگی و ... همچنین پیگیری مصوبات و تغییر قوانین مرتبط با بهره گیری از خدمات مجموعه صبا مشاور
در اقدامی نوین مجموعه صبا مشاور اماده است تا مشاوره های خود را در خصوص دعاوی حقوقی، کیفری، ارث، خانواده و ... را عرضه نماید.
با تماس با این مجموعه میتوانید از مشاوره رایگان قانون کار و مشاوره رایگان تامین اجتماعی بهره ببرید.
شماره تماس 09395881794 خانم شاکردوست

۳۱ مطلب در بهمن ۱۴۰۰ ثبت شده است

شرایط شکایت کارگر از کارفرما

شکایت از کارفرما بابت حقوق و بیمه یکی از مواردی هست که زیاد از دادفران دادپردازپرسیده می‌شود.

قانون کار، به‌ صورت شفاف، روابط بین کارگر و کارفرما و تکالیف این دو نسبت به هم راتشریح نموده است.

بطوری که حتی می‌توان گفت قانون جانب کارگر را گرفته است.

کارفرما موظف است حقوق حقه کارگر را که شامل دستمزد، پاداش، عیدی، مرخصی،حق اولاد، حق مسکن، خواروبار و امثال آن می‌باشد در موعد مقرر پرداخت نماید.

 

شرایط شکایت کارگر از کارفرما

قانون، هیچ‌گونه تعللی در این موارد را جایز نمی‌داند. بنابراین اگر به هر دلیلی کارفرمابرخی از حقوق کارگر را به انحاء مختلف ضایع نماید یا قصد بهره‌کشی از کارگر را داشته باشد، کارگر می‌تواند به اداره کار مراجعه نموده و شکایت خود را از استنکاف کارفرما نسبت به حقوقش اعلام نماید.

پر واضح است شکایت از کارفرما تابعی از تخلف و نقض قوانین و مقررات آمره قانون کارخواهد بود، به عبارتی، شکایت کارگر متضمن اثبات نقض هریک از حقوق و مزایایی ازجانب کارفرما است که توسط قانونگذار به رسمیت شناخته شده است.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

شکایت از کارفرما بابت حقوق

معمولا بسیار پیش می‌آید که کارفرمایان، کارگران یا کارمندان خود را بیمه نمی‌کنند یاحقوق و مزایای آنها را پرداخت نمی‌کنند امّا قانون برای این کارگران راهکار در نظر گرفته تا بتوانند از طریق قانونی شکایت کرده و حق خود را بگیرند؛ در این مقاله به نحوه ومراحل شکایت از کارفرما و مسائل مربوط به آن می‌پردازیم.

شکایت از کارفرما بابت حقوق

معمولا بیشترین شکایتی که از کارفرماها انجام می‌شود بابت پرداخت نکردن حقوق است؛ باید بدانید که مرجع صلاحیت‌دار برای رسیدگی به دعاوی مربوط به پرداخت حقوق،اداره‌ی کار است، بنابراین کارگر برای شکایت از کارفرما بابت حقوق، مزایا و… باید به اداره‌ی کار مراجعه کند امّا اگر در محل کار کارگر آسیب جسمی، حیثیتی و… دیده باشد،باید برای شکایت به دادسرا مراجعه کند.

بنابراین برای شکایت از کارفرما بابت حقوق و مزایا باید با در دست داشتن مدارک لازم مانند قرارداد، استشهاد و… به اداره‌ی کار مراجعه کرده و دادخواست تنظیم کنید تا پرونده در اسرع وقت پیگیری شود.

شکایت از کارفرما بابت حقوق

شکایت از کارفرما بدون قرارداد

عقد قرارداد بین کارگر و کارفرما به نفع هر دو طرف است، این موضوع برای کارگر در زمان شکایت از کارفرما بسیار مهم است چون می‌تواند به راحتی رابطه‌ی خود و کارفرما رااثبات کند، البته اگر قرارداد وجود نداشته باشد، به معنی پایمال شدن حق کارگر نیست چون در این صورت باید از راه‌های دیگری مانند پرینت واریز حقوق واستشهادنامه وشهادت شاهدان، رابطه‌ی خود را با کارفرما اثبات کند.

وجود قرارداد برای کارفرما هم مفید است، چرا که در قرارداد کاری علاوه بر مشخصات طرفین، نوع کار، ساعت کار، میزان اضافه‌کاری، میزان دقیق دستمزد و … مشخص می‌شود، اگر این قرارداد وجود نداشته باشد، کارگر هنگام شکایت از کارفرما ممکن است حقوق و مزایای خود را تا حد دلخواه بالا ببرد و کارفرما نیز نتواند ادعای خود را اثبات کند.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

 

شکایت از کارفرما برای بیمه بیکاری

تنظیم دادخواست بیمه بیکاری از طریق کارگر باید ارسال گردد . تنظیم دادخواست بیمه بیکاری باید در برگه های خاص عرضه شده از طریق خود ادارات کار تهیه و ارسال به اداره کار گردد .

تنظیم دادخواست بیمه بیکاری از طریق خود کارگر و یا وکیل اداره کار کارگر امکان عرضه به شعب اداره مربوطه را دارد و اصلا فرد دیگری اجازه عرضه لایحه کارگر را ندارد .

ضابطه کار مراجعی را برای بررسی به این اختلافات پیش بینی کرده است. کسانی می توانند برای حل اختلافات خود به این ماخذها رجوع کنند که مشمول ضابطه کارباشند؛ یعنی کارگران و کارفرمایان.

شکایت از کارفرما بابت بیمه بیکاری

کارفرما هم شخص حقیقی یا حقوقی است که کارگر به درخواست او کاری را اجرا می دهد. اینگونه نمایندگان کارفرما و کارآموزان نیزمشمول این ضابطه هستند.

هر شیوه اختلاف بین کارگر و کارفرما و هر کسی که بایست از ضابطه کار پیروی کندبایست در مرحله اول از طریق سازش حل و فصل شود.اگر سازشی اتفاق نیفتاد، ازطریق هیات های حل اختلاف مشکل بررسی می شود. اینکه عضوهای این هیات ها چگونه به اختلافات دراثر از روابط کار بررسی می کنند و چه اصولی بایست پیش روگیری شود در آیین نامه ای از سوی حکومت تعیین شده است.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

قوانین شکایت از کارفرما

چه زمانی شما نیاز به شکایت از کافرما دارید؟ در برخی موارد، در زمان اتمام قراردادکاری اتفاق می‌افتد که کارفرما به تعهدات خود عمل نمی‌کند و تسویه حساب را به‌طورکامل انجام نمی‌دهد. کارفرما با کارگر قرارداد کتبی ندارد، حق و حقوق او را پرداخت نکرده و یا در حالت دیگر با وجود قرارداد، کارگر را پیش از موعد اخراج می‌کند. تمام این موارد جزو اتفاقات شایع محیط کاری است و خوشبختانه قوانین حمایتی زیادی در قانون کار وجود دارند که کارگران با استفاده از آن‌ها می‌توانند به احقاق حق خود بپردازند. دراین مطلب به راهنمای کامل نحوه شکایت از کارفرما می‌پردازیم. همراه ما باشید.

 

قوانین شکایت از کارفرما

 

اهمیتِ داشتنِ یک قرارداد کامل و درست

پیش از بررسی همه احتمالات ممکن برای شکایت از کارفرما در زمان پایان دوره کاری،باید به یک موضوع مهم‌تر بپردازیم. معمولا اغلب مشکلات به دلیل نداشتن یک قرارداددقیق ایجاد می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است پیش از شروع کار با عقد یک قرارداد کامل و درست، تمام حقوق و مزایا، ساعت‌های کاری، مرخصی، نوع کار، محل کارو سایر نکات مهم را با کارفرما تعیین کنید.

متاسفانه به دلیل شرایط بد اقتصادی، اغلب کارگران بدون یک قرارداد کتبی کار خود راآغاز می‌کنند و تصور می‌کنند به دلیل نداشتن قرارداد کتبی، قدرت شکایت ندارند و به همین خاطر از حق و حقوق کامل خود محروم می‌شوند و در صورت وجود تخلفی از سمت کارفرما نیز توانایی شکایت از کارفرما را ندارند. باید بدانید که حتی در صورت عدم وجود

یک قرارداد کتبی، کارگر می‌تواند از کارفرما شکایت کرده و حقوق قانونی خود را با کمک مراجع معتبر و رسمی دریافت کند.

 

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

مدارک مورد نیاز برای شکایت از کَارفرما

در این مطلب به موضوع مدارک لازم برای شکایت از کارفرما+وکیل+مشاوره حقوقیاشاره شده است. شما می توانید از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

در صورتی که قصد شکایت از کارفرمای خود را داشته باشید، می توانید با مشاوره حقوقی بسیار بهتر موفق به تنظیم شکایت خود شده و از مدارک لازم برای شکایت از کارفرما آگاه شوید.

به طور حتم برای هر گونه شکایتی نیاز به مدارکی برای اثبات حقانیت خود در مرجع رسیدگی کننده می باشد و در صورتی که این مدارک ارائه نشوند به شکایت فرد توجه نخواهد شد. در زمان نیاز به شکایت یک کارگر از کارفرما نیز به همین صورت است و بایدحتما مدارک لازم برای تنظیم شکایت داده شود.

مدارک مورد نیاز برای شکایت از کارفرما

 

این مدارک به دو دسته کلی تنظیم می شوند که بعضی از این مدارک به مشخصات فردی کارگر و کارفرما و یا مشخصات محل کار بر می گردد، و گروه دیگری از مدارک نیز در ارتباط با شواهد و مستندات کارگر برای اثبات ادعای خود می باشد.

در صورتی که با مدارک لازم برای شکایت از کارفرما آشنایی ندارید، به شما توصیه می شود که با تحقیق و یا مشاوره حقوقی با وکیل اداره کار در ارتباط با مدارک لازم برای شکایت از کارفرما برای موضوع شکایت خود اطلاعات کافی کسب کنید تا بتوانید موفق به اثبات حقانیت خود و مطالبه حقوق خود از کارفرما شوید.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

شکایت از کارفرمادر اداره کار

به نقل از مرکز خدمات قانون کار و بیمه کارگران ایران، مراحل و جریان رسیدگی و شرایط شکایت اداره کار برای هر نوع خواسته‌ای یکسان است. در سال‌های اخیر نحوه رسیدگی در اداره کار از حالت سنتی و کاغذی خارج و به صورت آنلاین و اینترنتی تغییر کرده است.

سامانه شکایت وزارت کار با عنوان سامانه جامع روابط کار است که راهنمای جامع سامانه جامع روابط کار را اینجا مطالعه نمایید. بنابراین کارگری که قصد شکایت از کارفرما را داشته باشد طبق مصوبات مربوط به شکایت وزات کار باید به ترتیب زیر عمل کند.

 

شکایت از کارفرمادر اداره کار

 

احراز هویت

برای احراز هویت کارگر باید به صورت حضوری به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نموده و با ارائه اسناد و مدارک هویتی و سیم کارت به نام خود نسبت به احراز هویت اقدام نماید. پس از احراز هویت یک رمز عبور به تلفن همراه کارگر پیامک می‌شود. کارگرپس از دریافت پیامک می‌تواند با استفاده از کد ملی و رمز عبور ارسالی وارد سامانه جامع روابط کار شود.

ثبت اینترنتی شکایت اداره کار

کارگر با استفاده از کدملی و رمز عبوری که در مرحله احراز هویت دریافت کرده است از طریق سایت سامانه جامع روابط کار می‌تواند شکایت خود را ثبت نماید. در هنگام ثبت شکایت باید تصویر تمام اسناد و مدارک قابل ارائه در سامانه بارگذاری شود.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

  

شکایت از کارفرمابابت اخراج

در این مقاله قصد داریم راجب شکایت از کارفرما بابت اخراج صحبت کنیم که چه کاری شما می توانید انجام بدهید و اگر در این زمینه وکیل داشته باشید چه کمکی می تواند به شما کند. پس تا آخر مقاله همراه باشید.

برای شکایت از کارفرما بابت اخراج آغاز بایست سبب این مسئله معین شود. برخی اوقات به سبب کم کاری هایی که از سوی کارگر یا کارمند می شود، کارفرما چاره ای جز اخراج او را ندارد.

اما برخی مواقع اینگونه به سبب مشکلات مالی، اقتصادی و یا بدون اصلا سبب و بنا برخصومت فردی، کارفرما کارمند را اخراج می کند.

بنابراین در این صورت نحوه شکایت از کارفرما بابت اخراج کمی پیچیده می شود که درادامه به آن می پردازیم.

قبل از هر چیز شما بایست بدانید که بدون قرارداد و تنها با اثبات ارتباط کاری بین کارفرما وکارمند، کارمند می تواند از کارفرمای خود شکوائیه کند. برای اثبات این ارتباط می توانید ازپرینت حقوق های دریافتی از کارفرما استفاده نمایید.

اما در هر شروطی ثبت قرارداد با بیان تمامی موارد با اهمیت نظیر وقت کار، نوع کار و …می تواند از هر مشکل احتمالی خودداری کند. چرا که اگر کارفرما زودتر از وقت پایان قراردارد بدون سبب شما را اخراج کند، حق شکوائیه را به شما می دهد.

شکایت از کارفرمابابت اخراج

آیا شکایت از کارفرما بابت اخراج امکان پذیر است؟

در صورتی که کارفرما به سبب بی مسئولیتی کارمند عمل به اخراج او کند و قبل از اجرای این تصمیم به فرم کتبی به او اخطار داده باشد، می تواند با پرداخت حقوق باقی مانده واینگونه سنوات کارمند، عذر او را بخواهد.

در این شروط اگر کارگر یا کارمند شکایتی داشته باشد، دوجانب می توانند با مراجعه به ماخذها مربوطه اظهارات خود را بیان کرده و شکایتشان را مطرح نمایند. در این فرم اگرکارفرما سبب قانع کننده ای برای اخراج نداشته باشد، محکوم شده و حق فسخ قرارداد راندارد.

شروط شکایت از کارفرما بابت اخراج چه هست؟

به طور کلی اگر کارفرما ادله ها کافی برای اخراج نداشته باشد، محکوم شده و حق اجرااین کار را ندارد. اما اگر اخراج شخص زودتر از وقت پایان قرارداد باشد، شروط شکوائیه برای کارمند وجود دارد. سایر مواردی که به عنوان شروط لازم برای شکایت از کارفرما بابت اخراج محسوب می شوند عبارتند از :

  • بازگشت شخص بعد از مرخصی بدون حقوق و فقدان پذیرش وی از سوی کارفرما

  •  بازگشت شخص بعد از مرخصی تحصیلی به مدت دو سال و فقدان پذیرش وی از سوی کارفرما

  •  نبود کارمند به سبب سربازی، حبس و …

در تمامی این موارد قرارداد بین دوجانب به حالت تعلیق در می آید و کارفرما حق اخراج راندارد.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

  

مهلت شکایت از کارفرما

در صورتی که شخص کارگر بخواهد از کارفرمای خود شکایت نماید می تواند به مراجع حل اختلاف یا تشخیص اداره کار در محل انجام کار خود مراجعه نمایند. در ابتدا شخص کارگر باید حتماً دادخواست خود را تکمیل نماید و آن را به مرجع صالح جهت رسیدگی تقدیم کند بعد از آن مهلت رسیدگی تعیین و به طرفین ابلاغ می گردد و طرفین باید حتماًدر محل تعیین شده حضور پیدا کرده و ادله دلایل خود را له و علیه یکدیگر به محکمه صالح تقدیم نمایند.

پس از پایان جلسه رسیدگی به صدور رای منتج خواهد شد رای صادره قابلیت شکایت کردن در مراجع هیئت حل اختلاف و دیوان عدالت اداری را خواهد داشت در صورتی که کارگر مدت زمانی از کارفرمای خود حقوق دریافت نکنند می‌تواند بلافاصله با حال شدن این حقوق علیه کارفرما شکایت کند.

 

مهلت شکایت ازکارفرما

به عنوان مثال اگر کارگر در سال ۹۳ استخدام شده باشد و در حال حاضر حقوق معوقه سال ۹۳ را نگرفته باشد می تواند بابت این حقوق از کارفرمای خود شکایت نماید لاک بایدتوجه داشت که حقوق کارگر دارای مرور زمان می باشد و هر زمانی که کارگر بخواهدمی‌تواند جهت استیفای حقوق حال شده و پرداخت نشده خود طرح دعوا کرده و محکمه نیز موظف به رسیدگی و صدور رای است در صورتی که شخص کارگر ادله و مدارکی داشته باشد مبنی بر اینکه رابطه کارگری و کارفرمایی با بین خود و کارفرما به اثبات برسداصل بر این است که حقوق و مزایای خود را دریافت نکرد در این صورت کارفرما است که باید منباب پرداخت این حقوق برای اداره دلیل بیاورند.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

شکایت از کارفرما بابت گرفتن سفته

در این مقاله راجب سه موضوع صحبت کنیم که اولی شکایت از کارفرما بابت سفته ودومی شکایت از کارفرما بابت گرفتن سفته و سومی شکایت از کارفرما بابت ندادن سفتهکه توسط وکلای مجرب نوشته شده است.

شکایت از کارفرما یکی از بحث هایی می باشد که در رابطه فی مابین کارگر و کارفرمااتفاق می افتد و بسیاری از کارکنان برایشان پرسش پیش آمده که چگونه از کارفرما می شود شکایت کرد؟اگر تمایل بدانید که شکایت از کارفرما بابت سفته به چه صورت انجام می گردد؟ شروط شکایت از کارفرما بابت سفته چه هست؟ با نحوه شکایت از کارفرما آگاه شوید و اسنادمورد نیاز جهت شکایت از کارفرما بابت ندادن سفته را به سبب تهیه کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.در ضمن به شما پیشنهاد میکنیم برای مشاوره حقوقی آنلاین،مشاوره حقوقی تلفنی، مشاوره حقوقی رایگان و مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، حتما با زمره وکلای یارامشاور تماس بگیرید.

شکایت از کارفرمابابت گرفتن سفته

از زمان های قدیم تاکنون همه اشخاص جهت گذران امرار معاش خویش به کاری خود رامشغول می گردند و با اهمیت ترین سبب اشخاص از کار کسب درآمد ایجاد درآمد است.

در گذشته معمولا شغل اشخاص به فرم فردی بود و اشخاص، هم کارگر و هم کارفرمای خود بودند، اما در گذر وقت و با افزایش کسب و کارها، نیاز به همکاری های گروهی اکثرشد و معمولا مشاغل به فرم تخصصی در آمدند.

از این رو افرادی که در عملی مهارت دارند با گروهی دیگر به اشتغال می پردازند و بدین فرم این اشخاص دانش و مهارت خویش را در اختیار یک مجموع قرار می دهند که معمولااین مجموعه کارفرما و یا کارفرمایانی دارد و بدین فرم ارتباط کارگر و کارفرمایی شکل می گیرد.

در اینگونه اشتغالاتی ، کارفرما صاحب کسب و کار ویا برند است و اشخاص دیگری را که مهارت و تبحر کافی دارند، جهت اشتغال استخدام می نماید.

معمولا قرارداد و تواقفاتی بین کارگر و کارفرما شکل می گیرد که کارگرموظف می گردد،عمل محول شده به وی را اجرا دهد و کارفرما اینگونه بایستی حق الزحمه کارو مهارت کارگر را به وی پرداخت نماید .

توافقات کارگر و کارفرما معمولا در بدو همکاری مشخص و معین است ، از این رو هر کدام از دوجانب که به تعهدات خویش عمل ننماید ، طرف مقابل این حق را دارد که در ماخذهاصالح بررسی کننده به دعاوی کارگر و کارفرما حق خویش را مطالبه نماید.

درصورتیکه  در حق کارگر اجحافی فرم گیرد و حق وی توسط کارفرما پرداخت نگردد،ضابطه گذار وی را مجاز به درخواست شکایت نموده است که اگرچه این کار نیازمندتشریفات معین خود وجود دارد.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

شکایت از کارفرمابابت ساعت کاری

قانون کار چیست؟ ساعت کاری در قانون کار ‌، قراردادکار چیست؟ انواع قرارداد کار، مزایا قانون کار ، حق اولاد در قانون ، حق بیمه چیست؟ حقوق قانون کار برای بانوان ، حقوق قانون کار برای کودکان ،  الزام مشاوره با وکیل جهت شکایت از کارفرما ، نمونه دادخواست شکایت قانون کار چیست؟َ

قانون کار برای اولین بار هم زمان با انقلاب صنعتی و افزایش رشد تولیدات برای تنظیم یک سری قوانین بین کارگر و کارفرما به وجود امد تا از هر گونه مشکل احتمالی جلوگیری کند.

کار یا قانون استخدام مناسبات بین کارگر، موسسات استخدام کننده و دولت را مشخص می کند. قانون کار انفرادی حقوق کارگر را در مقابل کارفرما در قرارداد کار بین آنها راتعریف می کند.

در این مقاله به سوالات شما درباره قانون کار پرداخته ایم:

ساعت کاری در قانون کار

منظور از ساعت کاری طبق ماده ۵۱ قانون کار، مدت زمانی است که کارگر، نیرو یا وقت خود را برای انجام کار در اختیار کارفرما قرار می‌دهد و در مقابل آن حقوق قانون کاردریافت می‌کند. یعنی ساعات صرف صبحانه و ناهار جزء ساعت کاری به حساب نمی‌آید.

حداکثر ساعت کار روزانه طبق ماده ۵۶ در چهار هفته متوالی باید ۱۷۶ ساعت باشد.ساعت کار معمولا به شکل هفتگی مشخص می‌شود. در کارهای سخت و زیان آور وزیرزمینی میزان ۳۶ ساعت، و ۴۴ ساعت برای سایر کارگران تعیین شده است.

شکایت از کارفرما بابت ساعت کاری

قراردادکار چیست؟

بر اساس ماده ۷ قانون کار: قرارداد کار عبارت است از قرارداد کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق‌العمل، کاری را برای مدت موقت یا مدت غیر‌موقت برای کارفرما انجام می‌دهد. تمام قراردادهای کاری ۲ طرف دارند.  طرف اول قرارداد کارفرما و طرف دیگر انجام دهنده کار می باشد. در قراردادهای کاری، سمت کارفرما می تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد، اما در طرف انجام دهنده کار که یک کارگر یا کارمند است حتما یک شخص حقیقی یعنی انسان قرار دارد. قرارداد کار یک عقد غیر تشریفاتی محسوب می شود.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست