صبا مشاور - مشاور قانون کار و تامین اجتماعی

مجموعه صبا مشاور ارائه دهنده مشاوره تخصصی به کارفرمایان و کارگران محترم در زمینه قانون کار و تامین اجتماعی ارائه مشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی - تماس 09129267044

صبا مشاور - مشاور قانون کار و تامین اجتماعی

مجموعه صبا مشاور ارائه دهنده مشاوره تخصصی به کارفرمایان و کارگران محترم در زمینه قانون کار و تامین اجتماعی ارائه مشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی - تماس 09129267044

صبا مشاور - مشاور قانون کار و تامین اجتماعی

این مجموعه سعی دار با اتکا به کارشناسان مجرب و ممتاز، خدمتگزار جامعه شریف کارفرمایی و کارگری کشور عزیزمان باشد.
اخبار روز روابط کار و تامین اجتماعی، ارائه مشاور قانون کار، مشاور تامین اجتماعی، بیمه بیکاری، از کار افتادگی و ... همچنین پیگیری مصوبات و تغییر قوانین مرتبط با بهره گیری از خدمات مجموعه صبا مشاور
در اقدامی نوین مجموعه صبا مشاور اماده است تا مشاوره های خود را در خصوص دعاوی حقوقی، کیفری، ارث، خانواده و ... را عرضه نماید.
با تماس با این مجموعه میتوانید از مشاوره رایگان قانون کار و مشاوره رایگان تامین اجتماعی بهره ببرید.
شماره تماس 09129267044 خانم شاکری

۸۷ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

فسخ قرارداد و شرایط آن

فسخ قرارداد چیست؟

پایان دادن به قرارداد توسط یکی از دو طرف یا شخص ثالث را فسخ قرارداد می گویند. بنایراین  یکی از عواملی که باعث سقوط تعهدات ظناشی از قرارداد می شود،اراده ی یک طرفه انحلال قرارداد و تعهد می باشد و نوعی ایقاع است (یعنی اینکه یک طرف به طور مستقل می تواند حق فسخ خود را اعمال نماید بدون اینکه نیازی به رضایت طرف دیگر باشد که این عمل ایقاع گفته می شود). از طرفی می توان گفت فسخ قرارداد از حقوق مالی است زیرا با اجرای آن مال بدست می آید. به طور مثال اگر مشتری در قرارداد خرید یا فروش با استفاده از این حق ، عقد را فسخ کند و مبلغ پرداخت شده به او باز می گردد . بنایراین حق فسخ نیز مانند سایر حقوق به سبب قرارداد یا به طور خود به خود می تواند مورد انتقال قرار گیرد.

  انواع فسخ قرارداد

طبق ماده 396 قانون مدنی 10 مورد را بیان کرده که باعث می شود خریدار یا فروشنده بتواند قراردادی که در ابتدا و موقع انعقاد غیر قابل فسخ و به هم زدن بودن است را فسخ کنند که عبارتند از :

1-خیار مجلس .

2-خیار حیوان .

3-خیار شرط .

4-خیار تاخیر ثمن .

5-خیار رویت و تخلف وصف .

6- خیار غبن .

7-خیار عیب .

8-خیار تفلیس .

9-خیار تبعض صفقه .

10-خیار تخلف شرط .

منظور از خیار در قانون مدنی چیست ؟

خیار یعنی اختیار فسخ معامله ،یعنی حق فسخ عقد لازم .

فسخ قرارداد اجاره

 

منظور از خیار مجلس چیست ؟

وقتی دو نفر با هم قراردادی می بندند تا زمانی که از هم جدا نشده اند می توانند معامله را به هم بزنند که قانون مدنی به این نوع فسخ خیار مجلس می گوید .(م 397 قانون مدنی )

خیار حیوان چیست ؟

اگر چیزی را که مورد معامله قرار می دهیم حیوان باشد مثلا فروشنده یک راس گاو را بفروشد و خریدار در مقابل آن مبلغی پول به فروشنده بدهد از روز معامله به مدت 3 روز خریدار حق فسخ معامله را دارد .(398ق.م)

نکته :اختیار فسخ معامله یعنی حق به هم زدن معامله مخصوص کسی است که از معامله ضرر می بیند در واقع مبنای فسخ ضرر است که بواسطه معامله به خریدار یا فروشنده وارد شده و یا در مواردی به حکم قانون است که یکی از طرفیت اختیار فسخ معامله را دارند .

خیار شرط چیست ؟

خیار شرط یا همان شرط کردن اختیار فسخ معامله ،گاهی طرفین اختیار فسخ معامله را برای خریدار یا فروشنده یا هر دو در قراردادشان می آورند .برای مثل ممکن است در قرارداد شرط شود خریدار برای مدت یک ماه حق فسخ داشته باشد نکته مهم این است که در این نوع فسخ حتما باید مدتی را که خریدار حق فسخ دارد مشخص شود و همچنین در این نوع فسخ طرفین معامله می توانند اختیار فسخ معامله را به کس دیگر بدهند .(مواد 398، 399، 400، 401ق .م)

یک مثال ساده در مورد خیار شرط :

اقای فروشنده یک باب منزل مسکونی به اقای خریدار می فروشد .خریدار شرط می کند که اگر برادرم خانه را نپسندید حق به هم زدن معامله را دارم و فروشنده نیز می پذیرد اما در اینجا سوال است که خریدار محترم تا کی (تا چه زمانی ) اختیار به هم زدن معامله را دارد ؟ این همان مدتی است که در هنگام گذاشتن شرط باید معین باشد وگرنه هم شرط هم معامله باطل است پس خریدار شرط میکند برای مدت یک ماه یا دوماه حق فسخ داشته باشد یا برعکس فروشنده می تواند چنین شرطی داشته باشد .و همچنین هر یک از خریدار و فروشنده می توانند اختیار فسخ معامله را شرط کنند و به کس دیگر غیر از خودشان بدهند مثلا خریدار بگوید در ظرف یک ماه برادرم حق دارد این معامله را به هم بزند.

خیار تاخیر ثمن چیست ؟

وقتی چیزی را که مورد معامله قرار می دهیم یک مال معین باشد یا در حکم مال معین باشد یعنی اشتباه و نظایر آن نباشد مثل اینکه یک خودرو را که صفر نیست بخواهیم بفروشیم در مقابل مبلغی پول و برای پرداخت مبلغ مذکور یا تسلیم کردن خودرو ،مدت تعیین نشده باشد و خریدار و فروشنده هیچ کدام مورد معامله را به یکدیگر نداده باشد و 3 روز هم از تاریخ قرارداد بگذر و بعد این 3 روز هنوز خریدار مبلغ پول مورد توافق را به فروشنده نداده باشد فروشنده حق فسخ معامله را دارد .(م 402 )بنابراین تاخیر ثمن را در هر قرارداد نداریم در قراردادی این خیار وجود دارد که شرایط زیر را داشته باشد :

1-مورد معامله (چیزی که مورد خرید و فروش قرار داده می شود ) یک مال معین باشد مثل خودرو دست دوم خودرو صفر را قانون یک مال مثلی و کلی می داند که اشتباه آن فروان است اما خودرو های کار کرده هرچند مدل و سال تولیدشان یکی باشد ولی هیچکدام دقیقا مثل هم نیست و ویژگی های خاص خود را دارد مثلا کیلومتر هیچ کدام مساوی نیست و اگر هم باشد در ویژگی دیگر مثلا آینه شکسته یا نشکسته و … باهم تفاوت خواهند داشت .پس اگر خودرو صفر خرید و فروش شود اختیار فسخ معامله از طریق تاخیر ثمن را نخواهیم داشت .

2- تمام ثمن معامله (پول در قبال خودرو ) به فروشنده پرداخت نشده باشد.پس اگر نصف پول را بدهد و 3 روز از تاریخ معامله بگذرد باز فروشنده اختیار فسخ خواهد داشت.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

 

ثبت آیین نامه های کارگاهی در ادارات کار

نمونه آیین نامه انضباطی قانون کار

نمونه آیین نامه انضباطی قانون کار (ابلاغی از سوی اداره کل روابط کار و جبران خدمت)

کارفرمایان محترم؛

۱- برای استاندارد سازی آیین نامه های انضباط کار در کارگاه ها، این آیین نامه به صورت نمونه تهیه شده و در صورت ضرورت، مطابق با شرایط کارگاه، می توان تغییرات لازم را در آن انجام داد.

۲- آیین نامه انضباط کار به طرق ذیل تایید می شود:

الف- چنان چه کارگاه صرفا در محدوده یک شهرستان باشد، در صورت تفویض اختیار از طـرف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، تایید آیین نامه انضباط کار، از طریق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل صورت می گیرد.

ب- در صورتی که کارگاه دارای شعباتی در محدوده یک استان باشد، کارفرما مـی توانـد، آیـین نامـه انضباط کار واحدی برای تمامی شعبات تهیه و به تایید اداره کل تعاون، کار و رفـاه اجتمـاعی استان برساند.

ج- در صورتی که کارگاه دارای شعباتی در محدوده چند استان باشد، کارفرما می توانـد ، آیـین نامـه انضباط کار واحدی برای تمامی شعبات تهیه و به تایید اداره کل روابط کار و جبران خدمت برساند.

ثبت دادخواست

مقدمه

به منظور ایجاد محیطی سالم در جهت افزایش کارآیی و بهبود کمی و کیفـی فعالیـت هـا و بـر حـذرداشتن کارکنان از بی نظمی و کم کـاری و تنبیـه کارکنـان خاطی، آیـین نامـه انضـباطی کـارگران ................................... بر اساس "مقررات اصلاحی تعیین موارد قصـور و نقـض دستورالعمل ها و آیین نامه های انضباط کار در کارگاه هـا، موضـوع تبصـره۲ ماده ۲۷ قانون کار" مصوب ۱۵/۱۰/۱۳۸۸ وزیر کار و امور اجتماعی، مشتمل بر شش فصل به شرح زیر تـدوین گردیـده و پس از تایید .............................................. اجرا خواهد شد.

فصل اول - کمیته انضباط کار

ماده ۱

به منظور رسیدگی به تخلفات انضباطی تمامی کارگران، کمیته هایی تحـت عنـوان "کمیتـه انضباط کار" مرکب از اعضای زیر تشکیل خواهد شد.

الف- ........ نفر نماینده کارفرما  ب- ....... نفر نماینده کارگران      ج- یک نفر نماینده از میان سرپرستان به انتخاب سرپرستان.

تبصره ۱

منظور از سرپرستان، کارگرانی هستند که تحت هر عنـوان، مسـوولیت اداره یـک یـا چنـد کارگر را بر عهده داشته باشند.

تبصره ۲

در هنگام انتخاب نمایندگان، افرادی نیز به عنوان اعضای علی البدل تعیین می شوند که در صورت قطع رابطه عضو اصلی، برای باقیمانده دوره، حسب مورد، جایگزین می گردند.

ماده ۲

عضویت اعضای کمیته انضباط کار در کمیته مزبور ............. سال است و انتخاب مجـددآنان بلامانع می باشد.

ماده ۳

جلسات کمیته انضباط کار با حضور ........... عضو رسمیت یافته و تصمیمات آنان بـا اکثریـت آراء معتبر است. چنان چه کمیته انضباط کار به دلیل عدم حضور اعضا در دو جلسه متـوالی رسـمیت پیدا نکند، موضوع بـه طـور مسـتقیم از طـرف ذی نفـع (کـارگر یـا کارفرمـا) قابـل طـرح در مراجـع حل اختلاف خواهد بود.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

 

خاتمه قراردادکار

۱-کارگری دارای چند فقره قرارداد کار مدت موقت با کارفرما می باشد در آخرین قرارداد و در هنگام قطع رابط سوابق کارکرد وی  به چه نحوی محاسبه می شود؟ اگر مجموع چند فقره قرارداد به یکسال نرسد آیا مشمول اخذ سنوات خدمت می شود ؟

در قراردادهای مدت موقت اعم از قراردادهای زیر یک سال و یک سال یا بیشتر چنانچه بعد از خاتمه هرقراردادتسویه حساب قطعی همراه با پرداخت سنوات خدمت انجام شده باشد به هنگام ختم همکاری ادعای سوابقی که بابت آن تسویه حسب صورت گرفته مورد پیدا نمی کند بدیهی است در صورت عدم پرداخت سنوات خدمت درپایان هر قرارداد حتی درمورد قراردادهای زیر یک سال ، در موقع قطع همکاری به استناد توالی و تناوب موضوع ماده ۲۴ قانون کار مشروط بر آنکه سوابق به یک سال یا بیشتر برسد کلیه سوابق مشمول اخذ سنوات قرار میگیرد و تسویه حساب برای قراردادهای زیر یک سال وقتی سنوات خدمت پرداخت نشده باشد حق افراد ذینفع برای برخورداری از سنوات خدمت را از بین نمی برد .

۲-کارگرانی که بصورت متناوب نزد کارفرما کارکرده اند احتساب سنوات خدمت آنان به چه صورت انجام می شود؟

در مورد کارگرانی که سوابق کار متناوب نزد کارفرما داشته باشند در صورت بروز اختلاف در زمینه احتساب کل سوابق خدمتی و یا تلقی ترک کار برای فاصله های تناوب ایجاد شده بین قراردادها، مراجع رسیدگی کننده قانون کار با کار کارشناسی و بررسی و تحقیق، علت بروز وقفه و ایجاد فاصله خدمتی و برقراری مجدد رابطه استخدامی را جستجو نموده و مورد توجه قرار می دهند . بدیهی است چنانچه به تشخیص مراجع حل اختلاف دوره های تناوب و فواصل خدمتی ایجاد شده معمول کارگاه بوده و بکارگیری مجدد کارگر به اعتبار سوابق کار وسابقه اشتغال وی در واحد صورت گرفته و کارگر نیز نسبت به سوابق کار قبلی تسویه حساب نکرده باشد به استثنای فاصله های تناوب، مجموع سوابق کار کارگر در کارگاه به عنوان سابقه کار کلی محاسبه و منظور خواهدشد .تشخیص بیماری ناشی از کار و تصمیم در ارجاع کار سبک تر به کارگر از وظایف وزارت کاراعلام نظر در خصوص بیماری کارگران مشمول قانون کار و تعیین تکلیف در خصوص ارجاع کار سبک و مناسب درصلاحیت وزارت متبوع و واحدهای تابعه آن نبوده و به نحوی با سازمان تأمین اجتماعی ارتباط پیدا می کند و در این رابطه چنانچه با تشخیص شورای پزشکی نظر داده شود که فرد معاینه شده به بیماری از کار مبتلا یا درمعرض ابتلا باشد کارفرما و مسئولین مربوطه مکلفند کار او را بر اساس نظریه شورای پزشکی مذکور بدون کاهش حق السعی در قسمت مناسب دیگری تعیین نمایند .

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

قوانین پرسنل سالن زیبایی

در این مقاله می‌خواهیم به قوانین و مدیریت سالن زیبایی بپردازیم، مدیریت یک سالن زیبایی از آن چیزی که به نظر می رسد سخت تر است و فاکتورهای مهمی در مدیریت سالن زیبایی دخیل هستند که با دانستن آن ها می توانید خیلی بهتر یک سالن زیبایی را مدیریت کنید.

قوانین و مدیریت سالن زیبایی و آرایشگاه

قوانین و مدیریت سالن زیبایی، دو امر به هم وابسته هستند که در باعث رشد یک کسب و کار می شوند. روش ها و سیاست گذاری های یک سالن زیبایی می تواند میزان پیشرفت این سالن زیبایی از هر نظر را نمایش دهد.پس باید قوانین مدیریت سالن زیبایی به درستی تدوین و اجرا شود تا کسب و کاری موفق و سود ساز داشت.

آموزش مدیریت سالن زیبایی

نحوه مدیریت آرایشگاه زنانه امروزه یکی از حساس ترین، شادترین و زیباترین شغل های دنیاست.نکته کلیدی مهم در رابطه با مدیریت سالن زیبایی این است که همیشه قبل از تاسیس سالن زیبایی و بازاریابی سالن زیبایی و آرایشگاه به فکر آموزش و توانمند سازی خود باشید، چرا که مهمترین و تاثیر گذارترین فرد سالن، مدیریت محموعه است، پس حتما به فکر افزایش مهارت های خود باشید.

نحوه مدیریت آرایشگاه زنانه

مدیر یک سالن زیبایی ابتدا باید علاقه و شخصیت خود را برای اداره و مدیریت آرایشگاه بررسی کند،  یعنی در ابتدا بداند که چه ویژگی شخصیتی ای دارد و خود را با ویژگی شخصیتی مناسب مدیرسالنی که بر اساس تست شخصیتی MBTI یک مدیر سالن باید دارای ویژگی شخصیتی (ٍENFJ) و(ESFJ) باشند.

افراد دارای تیپ شخصیتی ٍENFJ یعنی دارای ویژگی های برون گرایی، شمی، احساسی و داوری کننده هستند. افراد داری این تیپ شخصیتی از کارهای خدماتی لذت برده و دوست دارند با مردم در تماس باشند و به آن ها کمک کنند.

ESFJ ها اشخاصی خون گرم و معاشرتی بوده و از روابط اجتماعی بالایی برخوردارند. آن ها دوست دارند که مورد نیاز باشند و از کارشان تقدیر و تشکر شود. این افراد به نیازهای دیگران بیش از نیازهای خود بها می دهند . ESFJ ها به معیار های اجتماعی توجه بسیاری دارند.

قوانین پرسنل سالن زیبایی

مدیر داخلی سالن زیبایی

مدیر داخلی فردی است که وقتی یک کسب و کار به شدت رشد می کند و مدیریت آن به تنهایی سخت می شود، وارد کسب و کار می شود تا بخش داخلی سازمان را مدیریت کند تا کسب و کار از حول محور هدفش خارج نشود.

مدیر داخلی سالن زیبایی برای ارائه بهتر خدمات، یکی از واجبات هر سالن و آرایشگاه زنانه ای می باشد.بسیاری از مدیران سالن های زیبایی(سرمایه گذاران) واقعا توان و زمان رسیدگی به کلیه امور سالن ها و آرایشگاه ها را ندارند، بنابراین بهترین گزینه بهره بردن از یک مدیر داخلی سالن زیبایی کارآمد برای پیشرفت و افزایش کیفیت می باشد.

ویژگی های مدیر داخلی سالن زیبایی

  • روابط عمومی بالا و فن بیان قوی

  • خلاق و به روز بودن

  • آشنایی با امور مدیریت

  • دارای طرح و برنامه و هدفمند بودن

  • قاطع و صادق بودن

  • اعتماد به نفس داشتن

  • دارای جذابیت ظاهری و فردی( پرستیژ)

  • پاکیزه و مرتب بودن

  • آشنایی با تبلیغات، بازاریابی و فنون مذاکره

  • آشنایی با کامپیوتر و نرم افزارهای مورد نیاز(فتوشاپ)

  • آشنایی با امور حسابداری

 

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

بسته امور پرسنلی

انواع قرارداد و تفاوت آن ها با یکدیگر

قرارداد کار، قراردادی معین است که بین کارفرما و کارگر بسته می‌شود. قانون کار برای جلوگیری ازسوءاستفاده کارفرمایان از کارگران به وجود آمده است و یک قانون آمره است و کارگر و کارفرما نمی‌توانندمخالف آن عمل کنند و حقوق و مزایایی کمتر از آنچه در قانون کار آمده است را در نظر بگیرند.قراردادها از نظر نوع کار و مدت آن به سه دسته تقسیم می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های خود را دارند اماحکم آمره بودن درباره همه آن‌ها است. در این مقاله ابتدا انواع قرارداد معرفی می‌شوند و پس از آن تفاوت قرارداد کار معین با موقت و تفاوت قرارداد دائم و موقت مورد بررسی قرار می‌گیرند.

انواع قرارداد کار

قرارداد دائمی یا غیرموقت

قرارداد دائمی نوعی از قرارداد است که دارای تاریخ شروع و فاقد تاریخ انقضا است. این کارها دارای ماهیت دائمی هستند و به همین دلیل قرارداد آن‌ها به صورت غیرموقت بسته می‌شود. در این قرارداد منع قانونی برای بستن قرارداد به صورت آزمایشی وجود ندارد. قرارداد آزمایشی به منظور آشنایی کارگر و کارفرما با یکدیگر، مشخص شدن تناسب کار و نوع شغل و محیط کارگاه برای کارگر و روشن شدن اخلاق کاری کارگر برای کارفرما برای مدت حداکثر ۳ ماه بسته می‌شود.کارگر یا کارفرما می‌توانند در طول دوره آزمایشی قرارداد را فسخ کنند(و یا در موارد پیمانکاری، فسخ قرارداد پیمانکاری صورت میگیرد. )پس از اتمام دوره آزمایشی و عدم فسخ آن توسط طرفین، قرارداد به صورت دائمی تداوم پیدا می‌کند.کارشناسان و صاحب‌نظران حقوق کار تاکید دارند که برای شغل‌هایی با ماهیت دائمی، قرارداد دائم بسته شود اما در قانون کار منعی برای بستن قرارداد موقت در این شغل‌ها وجود ندارد.در این قرارداد با افزایش تعداد سال‌های کاری، مزایایی مانند سنوات و بیمه افزایش پیدا می‌کند و بعد ازپایان کار کارگر می‌تواند از حقوق بازنشستگی و از کارافتادگی استفاده کند. بهترین نوع قرارداد برای کارگر، قرارداد دائمی است زیرا کارگر از مزایای کار دائمی برخوردار می‌شود.لازم به ذکر است که عیدی قرارداد کار به هر انواع قرارداد کار تعلق میگیرد.

بسته امور پرسنلی

قرارداد کار معین

قبل از توضیح درباره تفاوت قرارداد کار معین با موقت، بهتر است درباره ویژگی‌های قرارداد کار معین گفته شود.این نوع قرارداد برای انجام کارهای معین و مشخص استفاده می‌شود. در این قرارداد زمان اثرگذار نیست و با انجام تعهدات توسط طرفین، قرارداد به پایان می‌رسد و این تفاوت قرارداد کار معین با موقت است. در قرارداد پیمانکاری، پروژه به طور کامل به پیمانکار واگذار می‌شود به همین دلیل این نوع قرارداد به قراردادکار معین شباهت دارد.قرارداد کار معین اگر به مدت یکسال یا بیشتر به صورت متوالی یا متناوب طول بکشد، کارفرما موظف است برای هر سال سابقه کار بر اساس آخرین حقوق، مبلغی معادل یک ماه حقوق به عنوان پاداش پایان کار به کارگر دهد. این موضوع در تفاوت قرارداد کار معین با موقت توضیح داده می‌شود و البته تفاوت قرارداد کار معین با موقت در این زمینه صفر است.

قرارداد موقت

قبل از مطالعه تفاوت قرارداد کار موقت بهتر است کمی درباره جزئیات این قرارداد گفته شود. در این نوع قرارداد، تاریخ شروع و پایان در ابتدا مشخص می‌شود و در طول مدت قرارداد، کارفرما امکان فسخ کردن قرارداد را ندارد. در صورتی که کارگر کم‌کاری کند و وظایف خود را به درستی انجام ندهد و ادامه این رونددر کار خللی ایجاد کند یا خسارتی وارد کند، کارفرما با توجه به ماده ۲۷ قانون کار مجاز به لغو قرارداد قبل از انقضای آن است.این نوع قرارداد مناسب مشاغلی با ماهیت موقتی مانند قراردادهای پیمانی است. تکرار این نوع قراردادآن را به دائمی تبدیل نمی‌کند. ولی اگر قرارداد دائمی بدون رضایت کارگر به قرارداد موقت تبدیل شود،خلاف مقررات است و کارگر با مراجعه به هیئت‌های حل اختلاف وزارت کار، می‌تواند از کارفرما شکایت کند.اکنون که ویژگی‌های قراردادها گفته شد، بهتر است درباره تفاوت قرارداد کار معین با موقت صحبت شود.

تفاوت قرارداد کار معین با موقت

مقررات تامین اجتماعی از جمله مواردی مانند عیدی قرارداد کار شامل هر دو قرارداد می‌شوند و کارفرما باید حق بیمه کارگر را به تامین اجتماعی پرداخت کند. در قرارداد کار معین بیمه کردن کارگران مسئله‌ای اجتناب‌ناپذیر است و کارفرمایان نباید در این مورد کوتاهی کنند.  قرارداد کار معین هم تحت نظارت قانون کار است و رابطه کارفرما و کارگر نباید قوانین قانون کار را نقض کند. در صورت نقض قوانین، کارف ما به عنوان متخلف، موظف به پرداخت جریمه است.تفاوت قرارداد کار معین با موقت در این است که در قرارداد کار موقت طول مدت کار مشخص است ورابطه کاری با تمام شدن زمان قرارداد به پایان می‌رسد.دیگر تفاوت قرارداد کار معین با موقت این است که در قرارداد کار معین، برای انجام کار، زمان مشخص نمی‌شود و کارگر موظف به انجام یک عملیات مشخص است. زمانی که کار تمام شود، رابطه کاری طرفین نیز تمام می‌شود.از آنجایی که در قرارداد کار معین، زمان موثر نیست، بعد از به پایان رسیدن کار توسط کارگر قرارداد به پایان می‌رسد اما اگر قرارداد تمدید شود و رابطه کاری یک سال یا بیشتر طول بکشد، مطابق با ماده 24قانون کار کارفرما باید حق سنوات معادل یک ماه حقوق را به عنوان مزایای پایان کار به کارگر پرداخت کند.در قرارداد موقتی که به مدت یکسال یا کمتر بسته می‌شود، حق سنوات یکساله یا کمتر به نسبت مدت کارکرد کارگر باید به مأخذ هر سال یک ماه آخرین مزد محاسبه و پرداخت شود.اگر قرارداد موقت به صورت چند ساله بسته شود، در صورتی که پاداش پایان خدمت به صورت مجزا پرداخت شود، این پرداخت علی‌الحساب است و تفاوت آن بر اساس معادل یک ماه حقوق آخرین حقوق دریافتی در سال پایان قرارداد محاسبه و پرداخت می‌شود.نکته مهم دیگر این است که در هردوی این قراردادها هیچ کدام از طرفین به تنهایی حق فسخ قرارداد راندارند.

تفاوت قرارداد دائم و قرارداد موقت

همان‌طور که در ویژگی‌های این دو قرارداد ذکر شد؛ در قرارداد دائمی تاریخ شروع کار ذکر می‌شود امازمان پایان کار ذکر نمی‌شود. در قرارداد موقت تاریخ شروع و پایان از همان ابتدا مشخص می‌شود.در طول قرارداد موقت کارفرما اجازه فسخ قرارداد را ندارد و تمدید پی‌درپی قرارداد موقت منجر به دائمی شدن آن نمی‌شود. همین طور اگر کارفرما بدون رضایت کارگر قرارداد دائمی را به موقت تبدیل کند، کارگراجازه شکایت دارد.قرارداد دائمی مزایای زیادی مانند امنیت شغلی و بهره‌مندی از سختی کار برای کارگر و مستمری وامتیازات آن برای همسر و فرزندان را دارد.در قرارداد موقت داشتن یکسال سابقه کار در آخرین کارگاه برای دریافت بیمه بیکاری کافی است. کسانی که قرارداد دائم دارند یا با وجود قرارداد موقت در حین قرارداد بیکار می‌شوند شش ماه سابقه کافی است.

 

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

خدمات اداری و پرسنلی

تمامی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی بدون در نظر گرفتن بزرگی و یا کوچکی شان، درگیر فرآیند های مربوط به خدمات اداری و پرسنلی بوده که بسیار حائز اهمیت هستند و از طرفی رعایت شدن الزامات قانونی در آن ها بسیار مهم است.

خدمات اداری و پرسنلی مانند محاسبه ی کارکرد پرسنل، محاسبه ی جمعه های کاری و تعطیلات، حضورو غیاب پرسنل، کارت زنی، حق بیمه، پرداخت حقوق و مزایا و موارد بسیار دیگر که نیازمند انجام شدن با تبحر و دقت بالا می باشند. برای محقق کردن این امر مهم، بهتر است مسئولیت آن ها به افراد متبحر و متخصص سپرده و یا از چنین افرادی مشورت خواسته شود.

موسسات خدمات مالی و حسابداری و حساب رسی مانند شرکت یارا مشاور  نیز در راستای همین منظور فعالیت می کنند و می توانند در تمامی موارد بالا به صاحبان مشاغل و بنگاه های اقتصادی مشاوره و خدمات ارائه کنند.

گروه یارا مشاور برای ارائه خدمات اداری و پرسنلی با بیش از 15 سال سابقه آماده خدمات رسانی به شما عزیزان است. برای دریافت خدمات اداری و پرسنلی با ما تماس بگیرید.

خدمات اداری و پرسنلی

انواع خدمات اداری و پرسنلی

از انواع خدمات اداری و پرسنلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کنترل و محاسبه ی ساعات کاری پرسنل

  2. محاسبه کردن بیمه، حقوق و مالیات پرسنل شرکت و ارسال و پیگیری امورمربوطه با سازمان های ذی ربط

  3. تهیه کردن فیش های حقوقی نیرو ها و انواع نامه های اداری پرسنل

  4. پیگیری کردن و انعقاد قرارداد های پرسنل و ثبت کردن آن ها در اداره ی کار

  5. محاسبه کردن تسویه حساب نیرو ها و پرسنل

  6. محاسبه کردن عیدی و سنوات و طلب مرخصی پرسنل

همکاران ما در شرکت یارا مشاور میتوانند در تمامی زمینه های یاد شده به صاحبان مشاغل وبنگاه های اقتصادی مشاوره تخصصی دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع خدمات اداری و پرسنلی بیشتر آشنا شوید.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

نحوه رفتار مدیریتی با پرسنل

مدیر بودن در ظاهر می‌تواند کاری راحت و لذت بخش جلوه کند، اما همه چیز این گونه نیست. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که یک مدیر چگونه می‌تواند سازمانی بزرگ را اداره کند. همچنین مدیریت پرسنل آن را به خوبی انجام دهد؟ جالب است بدانید که مدیریت همانقدر که جذاب و با ابهت است، سخت نیزهست. هرچقدر که سازمان بزرگتر باشد سختی‌های کار نیز بیشتر می‌شود.

مدیریت کاری است هنرمندانه و آنقدر ظریفانه باید انجام گیرد که رسیدن به هدف سازمان را به‌مراتب راحت‌‌تر کند. گاهی اوقات رفتارهای نادرست مدیران باعث می‌شود تا کارمندان فقط از روی اجبار وظیفه‌یشان را انجام دهند. از این رو دیگر نسبت به کارشان احساس مسئولیت ندارند، اما یک مدیر خوب می‌تواند برخورد مناسب را نشان دهد و کارمندانی شاداب، با احساس مسئولیت و متعهد به سازمان پرورش دهد.

مدیر چه خصوصیاتی می‌تواند داشته باشد تا شکاف مدیریتی خود را با پرسنل از بین ببرد؟ قبل از هر چیزباید بدانیم مدیریت پرسنل چیست؟ و چه شرایطی دارد؟

مدیریت پرسنل

مدیر پرسنل و مدیریت پرسنل 

مدیر یک سازمان وظایف مختلفی دارد که یکی از آنها مدیریت پرسنل است. در واقع این کار به صورت استخدام، حفظ نیروی کار، بررسی و ارزیابی فعالیت نیروها، هدایت نیروی افراد برای کمک به اهداف سازمانی فردی و اجتماعی و... است.
گاهی اوقات افراد ممکن است مدیریت پرسنل را همان مدیریت بنامند، اما مدیریت پرسنل در اصل وظایف بخش منابع انسانی در سازمان یا مدیریت پرسنل را شامل می‌شود که مدیر پرسنل نیز همگام با این بخش کار می‌کند.

هر چه مدیریت پرسنل و هدایت آنها بهتر صورت گیرد، بدون شک می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی رسیدن شرکت به اهداف خود داشته باشد.در شرکت‌های بزرگ برای اینکه مدیریت پرسنل به درستی انجام گیرد، یک مدیر جداگانه برای این سمت انتخاب می‌شود. این فرد باید توانایی ارتباط موثر با دیگران را داشته باشد.همچنین بداند با هر فرد با خصوصیات اخلاقی مشخص چگونه باید برخورد کند و  چگونه می‌تواند در حل مشکلات کارمندان موثر واقع شود.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

نکاتی که مدیران باید بدانند

نکته کلیدی در موفقیت مدیران منحصربه‌فرد

مدیران موفق همیشه از داستان‌های موفقیت‌آمیز، تجارب و سفرهای خود صحبت می‌کنند. در این مقاله،مهم‌ترین نکات کلیدی موفقیت مدیران، مورد بررسی قرار می‌گیرد:

۱) ریسک‌پذیر هستند

مدیران مقتدر در هر شرایطی، مشتاق کار و تلاش هستند و بدون هیچ احساس ترسی، بی‌وقفه تلاش می‌کنند و حتی با وجود شکست هرگز تسلیم نمی‌شوند، ریسک‌پذیر هستند و طبق عادت از ایجاد هرگونه تغییراتی استقبال می‌کنند. به افراد بدبین و منتقدان که فقط در فکر تحقیر و تخریب دیگران هستند،اصلا اهمیتی نمی‌دهند.

10 نکته کلیدی در موفقیت مدیران منحصربه‌فرد

مدیران موفق همیشه از داستان‌های موفقیت‌آمیز، تجارب و سفرهای خود صحبت می‌کنند. در این مقاله، مهم‌ترین نکات کلیدی موفقیت مدیران، مورد بررسی قرار می‌گیرد:

1) ریسک‌پذیر هستند

مدیران مقتدر در هر شرایطی، مشتاق کار و تلاش هستند و بدون هیچ احساس ترسی، بی‌وقفه تلاش می‌کنند و حتی با وجود شکست هرگزتسلیم نمی‌شوند، ریسک‌پذیر هستند و طبق عادت از ایجاد هر گونه تغییراتی استقبال می‌کنند. به افراد بدبین و منتقدان که فقط در فکرتحقیر و تخریب دیگران هستند، اصلا اهمیتی نمی‌دهند. در صورت موفقیت و در شرایط عالی، شاهد نتایج رضایت بخش از خود گذشتگی و شور و شوق خود خواهند بود و در صورت شکست علاوه بر کسب تجربه، آمادگی لازم جهت تلاش‌های آینده را به‌دست می‌آورند.

2) آرمان‌گرا هستند

مدیران توانا، نظرات خود را به وضوح با کارمندان در میان می‌گذارند ودر عین حال با تعیین اهداف مهم، گروه را به سمت تحقق دیدگاه‌های خود مدیریت می‌کنند. افرادی متواضع، با اعتماد به نفس، بی‌تکبر، مهربان و واقع‌بین هستند که مسیر مشخصی را جهت دستیابی به اهداف رویایی‌شان فراهم می‌کنند و حتی با وجود چالش‌های پیش آمده دست از تلاش بر نمی‌دارند. مدیران قابل اعتماد، الهام‌بخش وانگیزه قوی برای کارمندان به شمار می‌روند و آنها را برای تحقق اهداف مشترکشان، به کار سخت تشویق می‌کنند.

3) با پشتکار و الهام‌بخش هستند

اینکه بتوان به‌طور موفقیت‌آمیزی از عهده کسب‌وکار و موانع شخصی در زندگی برآمد، از افراد، مدیران قوی می‌سازد. مدیران با ثبات و دارای پشتکار، با عدم قبول شکست و با احساس تعهد قوی که نسبت به اهداف خود احساس می‌کنند، بی‌شک پیروز میدان هستند. مدیران توانا موجب الهام بخشی کارکنان هستند تا برای دستیابی به اهداف ارزشمند، تلاش مضاعف کنند. همچنین تحسین و احترام خاصی برای چنین اشخاصی قایل هستند.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

چگونه با کارمندان خود رفتار کنیم؟

به عنوان یک مدیر شماهم برند رفتاری خاص خود را دارید شیوه ای که با کارکنان خود رفتار میکنید جایگاه شما را به عنوان نوعی خاصی از یک کالا در میان با ارزشترین مشتریان و کارکنان مشخص میکند. ویژه گی صه هایتان را به مشتریان منتقل میکند. “وقتی که مردم تعهدات برند مدیریتی شما را تجربه میکنند و تصمیم میگیرند که به عنوان مشتری به شما وفادار باقی بمانند یا خیر اینها لحظات واقعیست”. شیوه ای که هر روز با کارکنان برخورد میکنید حتی در زمانهای بی اهمیت تعهدات برند را ایجاد میکند و همچنین مشخص میکند که چقدر مشتریان شما به شرکت و اداره ی شما وفادار هستند.

چگونه با کارمندان رفتار کنیم

شیوه ی برخورد روزانه با کارکنان تعهدات برند شما را ایجاد میکند.با فرض اینکه اساسا رفتار انسانی مناسبی دارید، برند رفتار مدیریتی شمامیتواند انواعی از ویژگی ها را داشته باشد و جذاب هم باشد. فقط لازم است که تجربه ی احساسی که میخواهید کارکنان داشته باشند را ایجاد کنید و در نتیجه این تجربه رابرای مشتریان هم فراهم کنید.

عادات شخصی شما، باید استانداردهای با کیفیتی که از تیم انتظار دارید را نشان دهد.

اگر خواستار اداره ای سازمان یافته، مرتب و تمیز هستیدمحل کار خود شما چقدر تمیز است؟ اگر خواستاراین هستید که کارکنان شما به خوبی و درستی با مشتریان حرف بزنند، آیا نحوه صحبت کردن شما چنین استانداردی را برآورده میکند؟ از دایره لغات مناسب برای این کار استفاده میکنید؟ آیا کلماتی که استفاده میکنید لحن درست آداب معاشرت را نشان میدهند؟ آیا به گونه ای لباس میپوشید که از کارمندانی که بامشتریان سر و کار دارند انتظار داشته باشید که مانند شما لباس بپوشند؟

 

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست