صبا مشاور - مشاور قانون کار و تامین اجتماعی

مجموعه صبا مشاور ارائه دهنده مشاوره تخصصی به کارفرمایان و کارگران محترم در زمینه قانون کار و تامین اجتماعی ارائه مشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی - تماس 09129267044

صبا مشاور - مشاور قانون کار و تامین اجتماعی

مجموعه صبا مشاور ارائه دهنده مشاوره تخصصی به کارفرمایان و کارگران محترم در زمینه قانون کار و تامین اجتماعی ارائه مشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی - تماس 09129267044

صبا مشاور - مشاور قانون کار و تامین اجتماعی

این مجموعه سعی دار با اتکا به کارشناسان مجرب و ممتاز، خدمتگزار جامعه شریف کارفرمایی و کارگری کشور عزیزمان باشد.
اخبار روز روابط کار و تامین اجتماعی، ارائه مشاور قانون کار، مشاور تامین اجتماعی، بیمه بیکاری، از کار افتادگی و ... همچنین پیگیری مصوبات و تغییر قوانین مرتبط با بهره گیری از خدمات مجموعه صبا مشاور
در اقدامی نوین مجموعه صبا مشاور اماده است تا مشاوره های خود را در خصوص دعاوی حقوقی، کیفری، ارث، خانواده و ... را عرضه نماید.
با تماس با این مجموعه میتوانید از مشاوره رایگان قانون کار و مشاوره رایگان تامین اجتماعی بهره ببرید.
شماره تماس 09129267044 خانم شاکری

۲۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

حق بیمه پرسنل درمانگاه

ثبت نام بیمه ای افراد ، تهیه و ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی با هدف تامین خدمات اجتماعی و ارتقاء سطح رفاه افراد تحت پوشش خود و همچنین تمرکز وجوهی که در این راستا پرداخت می گردد و سرمایه گذاری این وجود در امور رفاهی و زیربنایی شکل گرفت و تحت عنوان سازمان تامین اجتماعی شروع به کار کرد این سازمان به لحاظ اداری وقانونی کاملا مستقل عمل کرده و سیستم اداری جداگانه از سازمان های دیگر دارد . تامین اجتماعی از دورکن اصلی بیمه شده و بیمه گر تشکیل شده است اما در اساسنامه این سازمان تعاریف مهمتری هم بیان شده است که هر سازمان یا شخص یا بنگاها اقتصادی به اقتضای کاری که انجام می دهد شامل برخی یاهمه انها خواهد شد . این مزایا در صورتی به سازمان ها و افراد تعلق می گیرد که آنها طی یک لیست بیمه اطلاعات واحد کاری خود را اعلام نمایند و هزینه آن را پرداخت کنند.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

 

شکایت پرسنل درمانگاه ها

اهم وظایف و فعالیت ها ی واحد واحد رسیدگی به شکایات

  •  راهنمائی و مشاوره ارباب رجوع جهت طرح شکایت و دریافت شکایات  از ارباب رجوع

  •  اعلام تذکر به مراکز با توجه به تخلف صورت گرفته

  •  مکاتبات جهت دریافت  مستندات وپرونده شاکی از مراکز

  • بررسی و پاسخ مکاتبات وزارت بهداشت، دادسرای جرایم پزشکی، سازمان تعزیرات،  سازمان نظام پزشکی مربوط به شاکیان این ارگانها

  • دریافت و بررسی شکایات از سامانه ۱۵۹۰ ودر خواست بازدید وپیگیری تا حصول نتیجه

  •  پاسخ به شکایات سامانه ۱۶۹۰ ( شکایات سرپایی) و پیگیری تا حصول نتیجه

  •  ارائه گزارش عملکرد واحد شکایات به ارگان های مرتبط

  • انجام امور مربوط به پرونده های کمیسیون ماده ۱۱(سازمان تعزیرات حکومتی)

  • بازدید از مراکز و ارزیابی عملکرد مراکز تابعه درارتباط با تعرفه های مصوب و انجام محاسبات مالی پرونده

 

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

مدت زمان دریافت بیمه بیکاری

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بیمه بیکاری یکی از تعهدات این سازمان در قبال بیمه شدگان است، گفت: تمام افرادی که حداقل ٦ ماه سابقه پرداخت حق بیمه در زمان اشتغال داشته باشند و مشمول قانون کار هستند و غیرارادی بیکار شده باشند می توانند از این مقرری استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، منصور آتشی افزود: طبق قانون، بیکار فردی  است که برخلاف میل و اراده خود از کار اخراج شده و آماده اشتغال نیز باشد.وی اظهار کرد: برای دریافت مقرری بیمه بیکاری هر دو شرط فوق الزامی است.

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در خصوص مدت زمان پرداخت مقرری بیمه بیکاری گفت: مدت زمان دریافت این مقرری به سابقه بیمه پردازی فرد بستگی دارد و هر میزان سابقه پرداخت حق بیمه بیشتر باشد مدت استحقاق دریافت مقرری بیمه بیکاری افزایش می یابد.

بیمه بیکاری

آتشی با بیان اینکه حداقل ٦ ماه وحداکثر ٥٠ ماه مدت زمان دریافت مقرری بیمه بیکاری است، افزود: اگر فرد بین ٦ تا ٢٤ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته و مجرد باشد، ٦ ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت می کند و درصورتی که با همین سابقه متاهل باشد حداکثر ١٢ ماه از این مقرری استفاده می کند.

وی اضافه کرد: درصورتی که سابقه پرداخت حق بیمه ٢٥ ماه تا ١٠ سال و مجرد باشد ١٢ ماه و در صورتی که متاهل باشد ١٨ ماه مستحق دریافت بیمه بیکاری است.

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه برای سابقه پرداخت حق بیمه ١٠ تا ١٥ سال و مجرد، ١٨ ماه مقرری بیمه بیکاری تعریف شده است، گفت: برای متاهلان با همین مدت سابقه پرداخت حق بیمه ٢٦ ماه برای دریافت این مقرری مشخص شده است.

آتشی اظهارکرد: در صورتی که بیمه شده میان ١٥ تا ٢٠ سال سابقه حق بیمه داشته باشد و غیر ارادی بیکار شود برای مجردها ٢٦ ماه و متاهل ها ٣٦ ماه مدت دریافت مقرری بیمه بیکاری تعیین شده است.

وی ادامه داد: بیمه شدگان بیکار که دارای ٢٠سال سابقه پرداخت حق بیمه به بالا و مجرد باشند ٣٦ ماه و با همین سابقه و متاهل ٥٠ ماه از این مقرری می توانند استفاده کنند.

آتشی گفت: چنانچه بیمه شده بیکار بالای ٥٥ سال سن و ١٠ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد، بدون لحاظ به این ترتیبات مذکور، تا رسیدن به سن بازنشستگی که ٦٠ سال است می تواند از مقرریبیمه بیکاری بهره مند شود.

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: هر زمانی که شغلی از سوی وزارت کار به بیمه شده بیکار معرفی شود مقرری بیمه بیکاری قطع می شود.

وی با بیان اینکه بیمه شده بیکار یک ماه مهلت دارد برای درخواست برقراری مقرری بیمه بیکاری به ادارات کار مراجعه کند، گفت: در اولین مرحله تلاش می شود فرد به محیط کار بازگردد و در صورتی که امکان نباشد، استحقاق مقرری بیمه بیکاری بررسی و در صورت واجد شرایط بودن برای برقراری آن به سازمان تامین اجتماعی معرفی می شود.

آتشی افزود: در صورتی که فرد در مهلت یک ماه مقرر به ادارات کار مراجعه نکند باید توجیهات قانونی برای عدم مراجعه اش ارائه کند تا بررسی استحقاق بیمه بیکاری آغاز شود.

وی با بیان اینکه دستمزد بیمه شده در زمان بیمه پردازی در تعیین میزان مقرری بیمه بیکاری موثر است، اظهارداشت: میزان دستمزد مشمول کسر حق بیمه٩٠ روز آخر اشتغال فرد را تعیین و میانگین آن را محاسبه می کنند و این میزان مبنای پرداخت مقرری می شود. البته این میزان نباید از ٨٠ درصد متوسط دستمزد زمان اشتغال بیشتر باشد.

بیمه بیکاری

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه داشتن افراد تحت تکفل منجر به افزایش مقرری دریافتی در دوره بیکاری می شود، گفت:به ازای هر نفر تحت تکفل که می تواند همسر، فرزند، پدر، مادر ، خواهر و برادر باشد تا سقف ٤ نفر و به ازای هر نفر ١٠ درصد حداقل دستمزد به مقرری دریافتی اضافه می شود.در هر صورت مقرری بیمه بیکاری کمتر ازحداقل حقوق قانون کار نخواهد بود.

 

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

تنظیم دادخواست ادارات کار

·         تنظیم دادخواست ادارات کار توسط کارگر تنظیم میگردد .

·         تنظیم دادخواست ادارات کار میبایست در فرم های مخصوص ارائه شده توسط خود ادارات کار تهیه و تقدیم اداره کار گردد .

·         تنظیم دادخواست ادارات کار توسط خود کارگر و یا وکیل قانونی کارگر قابل ارائه به ادارات کار میباشد و هیچ شخص دیگری امکان ارائه دادخواست کارگر را ندارد .

توجه داشته باشید

قانون کار مراجعی را برای رسیدگی به این اختلافات پیش‌بینی کرده است. کسانی می‌توانند برای حل اختلافات خود به این مراجع رجوع کنند که مشمول قانون کارباشند؛ یعنی کارگران و کارفرمایان. در این قانون به کسی کارگر گفته می‌شودکه در مقابل کاری که انجام می‌دهد مزد، حقوق، مزایا یا هر مبلغی که ما به ازای کارش باشد از کارفرما دریافت می‌کند.کارفرما هم شخص حقیقی یا حقوقی است که کارگر به درخواست او کاری را انجام می‌دهد. همچنین نمایندگان کارفرما و کارآموزان نیزمشمول این قانون هستند.هر گونه اختلاف بین کارگر و کارفرما و هر کسی که باید از قانون کارپیروی کند باید در مرحله اول از طریق سازش حل و فصل شود.اگرسازشی اتفاق نیفتاد، از طریق هیات‌های حل اختلاف مشکل پیگیری می‌شود.اینکه اعضای این هیات‌ها چگونه به اختلافات ناشی از روابط کار رسیدگی می‌کنند و چه اصولی باید رعایت شود در آیین‌نامه‌ای از سوی دولت تعیین شده است.

قدم اول

اگر اختلافی بین افرادی که تابع قانون کار هستند به وجود آمد و نتوانستند از طریق گفت و گو و رضایت از هم آن را برطرف کنند، باید به مراجع حل اختلاف کار مراجعه کنند.کسی که می‌خواهد دعوایی را مطرح کند باید به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلی که کارگاه در آن واقع است رجوع کند. (کارگاه هم جایی است که کارگربه درخواست کارفرما در برابر دریافت دستمزد در آن جا کار می‌کند از قبیل موسسات صنعتی، کشاورزی، معدنی، ساختمانی، ترابری، اماکن عمومی و امثال این‌ها)کارگرانی که به مأموریت می‌روند  محل کارگاه اصلی آن‌ها ملاک است.اگر محل کار کارگر مشخص نباشد محل دریافت مزد و اگر محل دریافت مزد معلوم نباشد، درجایی که در آنجا قرارداد بسته شده باید دعوا را مطرح کرد.اگر هیچ‌کدام از این‌ها مشخص نباشد، محل اقامت خوانده (کسی که علیه او دعوا مطرح می‌شود) مهم است.اگر کارگاه در خارج از کشور است ولی کارگر و کارفرما ایرانی هستند، در صورتی که مقررات کشور محل کارگاه مورد توافق دو طرف باشد آن مقررات اجرا خواهدشد.در غیر این صورت مقررات ایران باید اجرا شود و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل اقامت خوانده باید رسیدگی کند.تشخیص اینکه مرجع کدام شهر می‌تواند به دعوای شما رسیدگی کند به عهده خود مرجع رسیدگی کننده است.

تنظیم دادخواست ادارات کار

 

توصیه به کسانی که فرصت ندارند

اگر شما می‌خواهید در هیات‌های حل اختلاف دعوایی مطرح کنید یا دعوایی علیه شما مطرح شده است و فرصت حضور و پیگیری این دعاوی را ندارید می‌توانید فردی را به جای خود مشخص کنید.هر یک از طرفین می‌توانند فردی را به عنوان نماینده تام الاختیار مشخص کنند که باید یا در دفترخانه برگه نمایندگی را امضا کنند یا در یک برگه در این خصوص توافق کنند.اگر در درستی این نوع نمایندگی توسط مرجع رسیدگی کننده تردید به وجود بیاید می‌تواند از فردی که این نمایندگی را داده استعلام کند.این نماینده تمامی اختیارات فرد اصلی را دارد.اگر رای از هیات تشخیص صادر شد و نماینده قصد اعتراض به رای در هیات حل اختلاف را داشت، باید اختیار اعتراض به رای دربرگه نمایندگی‌اش قید شده باشد. اگر این مورد قید نشده باشد، فرد حق اعتراض نخواهد داشت.

چگونه شروع کنید

رسیدگی به اختلافات کار، با تقدیم دادخواست به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز می‌شود.پس از ارایه دادخواست، دادخواست سریع ثبت می‌شود. برای نوشتن دادخواست باید دادخواست روی برگه‌های چاپی مخصوص  باشد، به زبان فارسی نوشته شود.نام، نام خانوادگی، نام پدر، سال تولد، محل اقامت خواهان (کسی که قصد طرح دعوا دارد) باید نوشته شود.اگر خواهان کارگر باشد، شغل وی و میزان سابقه وی در کارگاه هم باید نوشته شود.هم چنین درج نام و نام خانوادگی خوانده و محل اقامت وی باید قید شود.در صورتی که خوانده کارفرما باشد، کارگاه اگر باز باشد، محل کارگاه اقامتگاه قانونی وی محسوب می‌شود.هم چنین در دادخواست باید موردی که خواسته دادخواست دهنده است نوشته شود.علاوه بر آن امضا یا اثر انگشت هم باید پای دادخواست باشد.در صورتی که دادخواست توسط نماینده تام الاختیار داده می‌شود باید مشخصات نماینده هم روی دادخواست قید شود.هم چنین باید سندی که ثابت می‌کند که وی نماینده فرد دیگری است نیز ضمیمه دادخواست شود. بعد ازثبت دادخواست بر اساس تاریخ ثبت دادخواست، دعوا در نوبت رسیدگی قرار می‌گیرد.اگر رسیدگی فوری به یک پرونده به تشخیص رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضروری بود، به آن پرونده خارج از نوبت رسیدگی می‌شود. نباید بین وقت رسیدگی وابلاغ کمتر از سه روز زمان باشد.یک نسخه از دادخواست و  یوست‌های آن برای خواهان و خواندگان به اضافه وقت رسیدگی فرستاده خواهد شد.اگر امکان داشت که دادخواست و تاریخ رسیدگی به صورت کتبی و حضوری به دو طرف فرستاده می‌شود.در غیر این صورت از طریق اخطاریه فرستاده می‌شود. مأمور ابلاغ باید ظرف دو روز اوراق را به دست فرد مورد نظر برساند و رسید بگیرد و خود نیز ابلاغ را گواهی کند.اگر نماینده معرفی شود، اوراق باید به وی فرستاده شود.

جلسه رسیدگی

جلسه رسیدگی اصل قضیه است؛ این جلسه زمانی است که قرار است درباره دعوا رای صادر شود. در جلسه رسیدگی دعوت از طرفین الزامی است و باید دوطرف دعواحضور داشته باشند تا از خود دفاع کنند یا می‌توانند نماینده یا لایحه بفرستند. اگر حضور شخص خوانده یا خواهان لازم باشد در برگ اخطاریه این موردقید می‌شود.اگرخواهان یا خوانده در جلسه حضور پیدا نکنند مانع از رسیدگی مرجع رسیدگی نیست و به رسیدگی خود ادامه می‌دهد.اگر مرجع رسیدگی تشخیص دهد که نمی‌تواندبدون طرفین رای صادر کند، دادخواست را ابطال می‌کند یا برای یک بار جلسه را تجدید می‌کند.در هر مورد که نیاز باشد که جلسه تجدید شود، زمان جلسه کمتر از ۱۵ روز خواهد بود.خواهان می‌تواند تا بل از پایان رسیدگی و در هر کدام از جلسات رسیدگی میزان خواسته خود یا مبلغ مورد درخواست که در دادخواست نوشته که می‌تواند خسارت،دستمزد و مواردی از این دست باشد را تغییر دهد یا کم کند.اگر افزایش مبلغ باشد باید تا پایان اولین جلسه رسیدگی باید باشد. در صورت افزایش اگر خواندهبخواهد مدارک جدید ارایه دهد، باید جلسه تجدید شود. اگر خواهان ازدعوایی که مطرح کرده پشیمان شد، مشکلی نیست و می‌تواند تا قبل از صدور رای دادخواست خودرا پس بگیرد.

تنظیم دادخواست ادارات کار

ایراد در حین رسیدگی

کسی که علیه او دعوا طرح شده است (خوانده) می‌تواند درباره دعوای مطرح شده ایراداتی را مطرح کند. زیرا ممکن است طرح بعضی از دعاوی باعث تلف شدن وقت خوانده شود.خوانده در صورتی که این موارد وجود داشته باشد، می‌تواند به دعوا ایراد کند: در صورتی که مرجع رسیدگی کننده صلاحیت رسیدگی به این موضوع خاصرانداشته باشد،درباره موضوعی که خواهان طرح دعوا کرده، قبلا در مرجع دیگری این موضوع مطرح شده و در حال رسیدگی باشد، اگر بر فرض دعوا هم مطرح شد و رایهم صادر شد،ولی در نتیجه آن اثری حاصل نشود، مسأله‌ای که سر آن دعوا مطرح است مشروع نباشد، دعوا قطعی نباشد و به عبارت دیگر مورد تردید باشد، خواهان دردعوا نفعی نداشته باشد، خواهان شایستگی طرح دعوا نداشته باشد، مثلا دارای بیماری جنون باشد.خواهان هم می‌تواند به نماینده طرف مقابل یا کسی که به جای ویدر جلسه رسیدگی حضور پیدا می‌کند، اعتراض کند.طرفین دعوا می‌توانند حتی به اعضای هیات‌های رسیدگی هم ایراد وارد کنند.اگر همسر، فرزند یا خود عضو مرجع رسیدگی کننده در دعوای طرح شده منفعتی داشته باشد یا نماینده یکی از دو طرف دعوا باشد.یا اگر عضو مرجع رسیدگی کننده یا همسر وی با یکی از اصحاب دعواروابط فامیلی داشته باشند. اگر بین عضو مرجع و همسر و فرزند وی با یکی از اصحاب دعوا، دعوایی مطرح باشد یا درگذشته مطرح بوده، چنانچه عضو مرجع در همان دعوا به عناوین دیگر مانند کارشناس، گواه، بازرس و …اظهارنظر کرده باشد، اگر هر کدام از طرفین دعواتحت قیمومیت عضو مرجع یا همسر یا فرزند وی باشد یا برایآن‌هاکار کند. در صورتی که یکی از این موارد وجود داشته باشد، مرجع رسیدگی موضوع را به رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاع می‌دهد تا پرونده به مرجع دیگری فرستاده شود.

مرحله آخر، صدور رای

اگر پرونده آماده صدور رای باشد، چه طرفین باشند چه نباشند، مرجع رسیدگی باید رای صادر کند. رای با نظر اکثریت اعضای مرجع در همان جلسه رسیدگی یا ظرفیک هفته صادر می‌شود و در برگه‌ای به نام دادنامه برای طرفین فرستاده می‌شود.

اعتراض به رای

وقتی رای توسط هیات تشخیص صادر شود ممکن است هرکدام از طرفین راضی نباشند و گمان کنند این‌گونه به حق خود نمی‌رسند. بنابراین می‌توانند به رای صادرشده ظرف ۱۵ روز اعتراض کنند. در مدت سه ماه بعد از صدور رای بر اساس قانون جدید دیوان عدالت اداری می‌توان از رای صادره در دیوان عدالت اداری شکایت مطرح کرد.

حمایت از حقوق کارگر

کارگر کسی است که باید در جامعه از امنیت شغلی برخوردار باشد. چرا که هر کسی نتواند با هر شرایطی کارگر را وادار به کار کند. در این آیین‌نامه هم حمایت‌هایی ازکارگر صورت گرفته است.اگر کارفرما کارگر را اخراج کرد و کارگر در هیات‌های رسیدگی طرح دعوا کرد و ادعا کرد که اخراج وی از کار غیر قانونی بوده، در صورتی که هیات رسیدگی به اختلافات اخراج را تایید نکند، از زمانی که کارفرما وی را اخراج کرده تا زمان صدوررای برای کارگر مبلغی به عنوان حق السعی درنظر گرفته می‌شود.علاوه براین در مواردی که هیات حل اختلاف در مرحله تجدیدنظر حکم به بازگشت کارگر به کار می‌دهد، اگر کارگر نخواهد به کار بازگردد حقی دارد که کارفرما باید به ازای هر سال سابقه خدمت کارگر در کارگاه ۴۵ روز حقوق و مزایا به وی بپردازد.اگر کارگر بخواهد از این حق استفاده کند، باید ظرف یک هفته از تاریخ صدور رای دادخواست خود در باره گرفتن این حقوق و مزایا را به هیات تشخیص بدهد. این دعوا درهیات تشخیص خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

بازنشستگی در تامین اجتماعی

شرایط بازنشستگی بستگی به وضعیت، جایگاه، جنسیت افراد و گروه های اجتماعی دارد.

بنابراین از آن جهت که فرد متقاضی شرایط بازنشستگی در چه حالت و موقعیتی قرار دارد می تواند در یکی از شرایط زیر قرار گیرد:

۶۰سال سن برای آقایان و ۵۵ سال سن برای خانم ها با ۲۰ سال سابقه:

در این حالت بیمه شده میتواند با۲۰ روز حقوق بازنشسته شود و اگر حقوق وی از حداقل حقوق شورای عالی کار کمتر باشد بر اساس ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی تا حداقل حقوق ارتقا می یابد.

۵۰ سال سن برای آقایان و ۴۵ سال سن برای خانم ها با حداقل ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه:

در این وضعیت بیمه شده می تواند با ۳۰ سال سابقه یا بیشتر تا سقف۳۵ سال بازنشسته شودو بر همان اساس نیز ازمستمری برخوردار شود.

۶۰ سال سن برای آقایان و ۵۵ سال سن برای خانم ها با ۱۰ سال سابقه:

در این حالت بیمه شده می تواند با۱۰ سال سابقه و بیشتر تا۲۰ سال، درخواست بازنشستگی کند که مستمری وی به میزان سنوات پرداخت حق بیمه خواهد بود (بین ۱۰ تا۲۰ روز حقوق). در این صورت ماده ۱۱۱ قابل اجرا نیست و چنانچه حقوق وی از حداقل پایین تر باشد، مستمری تا حداقل حقوق افزایش نمی یابد. ضمنا کسانی که سن آنها به میزان مقرر در این بند رسیده باشد، ولی زیر ۱۰ سال سابقه داشته باشند می توانند با پرداخت حق بیمه سنوات کسری تا ده سال سابقه، با ده روز حقوق بازنشسته شوند که در این صورت نیز چنانچه حقوق آنها از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار کمتر باشد، ترمیم نخواهد شد.

خانم هایی که دارای ۴۲ سال سن و حداقل ۲۰ سال سابقه هستند و در کارگاه های مشمول قانون کار اشتغال به کار دارند، میتوانند با ۲۰ روز حقوق بازنشسته شوند.

این گروه از بیمه شدگان نیز از حداقل حقوق برخوردار می شوند. باید توجه داشت که مشمولین این بند فقط تابعین قانون کار را دربرمی گیرد و سایرمشمولین تامین اجتماعی که از نظام استخدامی و آیین نامه های خاص استفاده می کنند، از شمول این مقرره خارجند.

بیمه شدگانی که دارای ۳۵ سال سابقه هستند بدون شرط سنی می تواننداز مستمری بازنشستگی با۳۵ روز حقوق برخوردار شوند.

کارگرانی که درمشاغل سخت و زیان آور شاغل هستند و سختی وزیان آور بودن شغل آنها در مشاغل مذکور مورد تاییدکمیته سخت وزیان آور مستقر در اداره کار قرار گرفته باشد، می توانند با ۲۰ سال سابقه متوالی یا۲۵ سال سابقه  تناوب در مشاغل سخت بدون شرط سنی بازنشسته شوند. برای این گروه از بیمه شدگان ۱۰ یا۵ سال سابقه اضافه می شود و با ۳۰ سال و ۳۰۰ روز حقوق بازنشسته می شوند.

جانبازان نیز می توانند با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شوند و به میزان درصد جانبازی ازسنوات ارفاقی بهره مند شوند. بازنشستگی از این طریق شرط سنی ندارد و متقاضی با توجه به سنوات پرداخت حق بیمه و سابقه ارفاقی می تواند از مستمری برخوردار شود.

 

بازنشستگی در تامین اجتماعی

برای تعیین سنوات ارفاقی جهت جانبازان درجه نقص عضو و ازکارافتادگی (درجه جانبازی) مبنای میزان سوابق اعطایی خواهد بود:

جانبازانی که بین۲۰ تا۴۰ درصد دارای نقص عضو یا کاهش توانایی باشند حداقل ۳ و حداکثرشش سال به سوابق آنها اضافه خواهد شد. به درجات بین ۴۰ درصد تا ازکارافتادگیکامل حداقل ۶ و حداکثر ۱۰۰ سال ارفاق خواهد شد.

معلولان عادی می توانند با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شوند و به میزان معلولیت از سابقه ارفاقی برخوردار شوند. شرط سنی برای آقایان معلول ۵۰ و برای خانمها ۴۵ سال است. سنوات ارفاقی به معلولین برای معلولیت های ناشی از کار و غیرناشی از کار متفاوت است.

معلولیت های ناشی از حوادث کاریا بیماری های حرفه ای ناشی از کار:

در درجات بین ۲۰ تا۴۰ درصد و تا ازکارافتادگی کامل حداقل ۵ و حداکثر ۸ سال

به تناسب درجات فوق به سوابق فرد اضافه می شود. معلولین عادی غیرناشی از کار:

در درجات بین ۲۰ تا ۴۰ درصد حداقل ۲ و حداکثر ۳ سال با توجه به درجات به سوابق بیمه شده اضافه می شود.در درجات بین ۴۰ درصد تا ازکارافتادگی کامل حداقل ۳ و حداکثر ۶ سال به تناسب درجات فوق اضافه خواهد شد.

با توجه به موارد فوق نظر شما را به نکات زیر در مورد شرایط بازنشستگی جلب می کنیم:

در موارد هشت گانه فوق فقط بیمه شده اصلی می تواند درخواست بازنشستگی را به سازمان تامین اجتماعی ارائه دهد و کارفرما در صورتی می تواند خواهان بازنشستگی کارگر خود شود که ۵ سال از سن بازنشستگی شخص بیمه شده گذشته باشد.بنابراین در این حالت کارفرما می تواند درخواست بازنشستگی آقایان بالای ۶۵ سال سن وخانم های بالای ۶۰ سال را به فرض داشتن سابقه لازم به شعب سازمان ارائه کند.

حداقل سابقه برای احراز بازنشستگی در صندوق سازمان تامین اجتماعی ده سال است.بنابراین کسانی که بخشی از سوابق خود را از صندوق های دیگر به صندوق تامین اجتماعی منتقل کرده اند، باید حداقل ۱۰ سال سابقه در صندوق تامین اجتماعی داشته باشند.

دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه در دو سال آخر اشتغال نباید از افزایش های سالانه شورای عالی کار و هیئت دولت بیشتر باشد، در غیر این صورت میانگین ۵ سال آخر پرداخت حق بیمه ملاک محاسبه مستمری قرار خواهد گرفت، مگراین که این افزایش ها ناشی از ارتقای شغلی شخص بیمه شده باشد. حداکثر سقف قابل محاسبه برای بازنشستگی۳۵ سال است و بیش از آن مبنای محاسبه مستمری قرار نخواهد گرفت.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

شرایط بازنشستگی زنان و مردان چگونه است ؟

شرایط سنی بازنشستگی برای زنان پنج سال از آقایان کمتر است. به این معنی که زنان با سن کمتری می‌توانند بازنشسته شوند .

در مورد سابقه لازم برای بازنشستگی نیز عموما شرایط برای زنان و مردان یکسان است، ولی در چند مورد برای زنان از نظر سابقه شرایط سهل‌تری در نظر گرفته شده است.

نکته سوم مربوط به وجود شرایط همزمان سن و سابقه برای بازنشستگی زنان است.

به این معنا که به غیر از سه مورد (بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور، بازنشستگی جانبازان و بازنشستگی با ۳۵ سال سابقه پرداخت حق‌بیمه)

قاعده اصلی در بازنشستگی تحقق توامان شرط سن و سابقه در احراز بازنشستگی است.

شرایط بازنشستگی

۱- فرد تحت پوشش با ۴۵ سال سن و ۳۰ سال سابقه می‌تواند بازنشسته شود.

۲-فرد تحت پوشش با ۵۵ سال سن و حداقل ۲۰ سال سابقه می‌تاوند درخواست بازنشستگی کند.

۳-فرد تحت پوشش با ۴۲ سال سن برای مشمولین قانون کار و ۲۰ سال سابقه می‌تواند بازنشسته شود.

*در خصوص این گروه از بیمه شدگان، در صورتی که مستمری استحقاقی از حداقل حقوق سال مربوطه کمتر باشد، تا حداقل حقوق افزایش نمی‌یابد.

۴- فرد تحت پوشش با داشتن ۳۵ سال سابقه بدون شرط سنی می‌تواند بازنشسته باشد.

۵- فرد تحت پوشش اگر معلول عادی باشد می‌تواند با ۴۵ سال سن و با داشتن حداقل ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه تقاضای بازنشستگی کند.

۶- فرد تحت پوشش بازنشستگی با داشتن ۵۵ سال سن با حداقل ۱۰ سال سابقه متناسب با سنوات پرداخت حق‌بیمه می‌تواند بازنشسته شود.

* در این حالت بیمه‌شده می‌تواند با ۱۰ سال سابقه و بیشتر تا ۲۰ سال، درخواست بازنشستگی کند که مستمری وی به میزان سنوات پرداخت حق‌بیمه خواهد بود (بین ۱۰ تا ۲۰ روز حقوق). در این صورت ماده ۱۱۱ قابل اجرا نیست و چنانچه حقوق وی از حداقل پایین‌تر باشد، مستمری تا حداقل حقوق افزایش نمی‌یابد.

* بانوانی که سن آن‌ها به ۵۵ سال رسیده، ولی زیر ۱۰ سال سابقه دارند می‌توانند با پرداخت حق‌بیمه سنوات کسری تا ۱۰ سال سابقه، با ۱۰ روز حقوق بازنشسته شوند که در این صورت نیز چنانچه حقوق آن‌ها از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار کمتر باشد، ترمیم نخواهد شد.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

چگونه وکیل انتخاب کنیم ؟

قدم اول:

شغل وکالت حرفۀ پر استرس و سختی است ولی به دلیل آشنایی وکلا با انواع تبصره‌ها و بندهای قا نونی، احتمال سواستفادۀ بعضی از وکلا از موقعیت این حرفۀ خطیر وجود دارد. لذا لازم است افراد در تعیین وکیل خود نهایت دقت را به خرج بدهند تا در دام شیادان و سودجویان نیافتند.

قدم دوم:

وکیل خوب را از حس شهرت و اخلاق مداری‌اش می‌توان شناخت. وکیل امین مردم است و پرونده‌های قضایی مختلفی را در طول سالهای فعالیت خود بررسی می‌کند. صداقت، امانت و رازداری از مهمترین ویژگی‌های یک وکیل خوب است.

وکیلی با چنین ویژگی‌هایی را با تحقیق و پرس  و جو از دوستان و نزدیکان و شنیدن تجربه‌های دیگران می‌توانید کسب کنید.

چگونه وکیل انتخاب کنیم ؟

قدم سوم:

اطلاعات کامل کاری خود را در زمینه مشکل پیش آمده کاری به همراه مدارک با وکیل انتخابی در میان گذاشته وخواستاربررسی و اعلام نظر در خصوص مراحل انجام کار باشید .

قدم چهارم:

در مادۀ ۳۵ و ۳۶ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب، آمده است که وکلا تمام اختیارات مربوط به دادرسی را در دادگاه دارند، مگر اینکه موکل آنها را از بخشی از این اختیارات سلب کرده باشد. بنابراین لازم نیست شما چشم بسته وکالت‌نامه را امضا کنید، بلکه باید تک‌ تک مفاد آن را مطالعه کنید و در خصوص دادن اختیار به وکیل یا ندادن اختیار،تصمیم بگیرید.

قدم پنجم:

در صورتی که در پرونده های اداره کار وکیل اختیار کردید و پیگیری و انجام مراحل دادخواست را به وی سپردید بر اساس قوانین آیین دادرسی کار حضور موکل در زمان رسیدگی الزامی نمیباشد و وکیل راسا میتواند اقدام نماید ، مگر درموارد خاصی که ریا ست هیات های اداره کار نیاز به حصور اصیل پرونده بدانند .

 

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

مجموعه قوانین تامین اجتماعی

ماده ۱

بمنظور اجراء و تعمیم و گسترش انواع بیمه های اجتماعی و استقرار نظام هماهنگ و متناسب با برنامه های تا‌مین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی که در این قانون ” سازمان ” نامیده می شود تشکیل میگردد.

ماده ۲

تعاریف :

۱ – بیمه شده شخصی ای است که راسا” مشمول مقررات تامین اجتماعی بوده و با پرداخت مبالغی بعنوان حق بیمه حق استفاده از مزایای مقرر در این قانون را دارد .

۲ – خانواده بیمه شده شخص یا اشخاصی هستند که به تبع بیمه شده از مزایای موضوع این قانون استفاده میکنند .

۳ – کارگاه محلی است که بیمه شده بدستور کارفرما، یا نماینده او در آنجا کار میکند .

۴ – کارفرما شخص حقیقی یا حقوقی است که بیمه شده بدستور یا بحساب او کار میکند ، کلیه کسانیکه بعنوان مدیرمسئول عهده دار اداره کارگاه هستند نماینده کارفرما محسوب می شوند و کارفرما مسئول انجام کلیه تعهداتی است که نمایندگان مزبور درقبال بیمه شده بعهده میگیرند .

۵ – مزد یا حقوق یا کارمزد در این قانون شامل هر گونه وجوه و مزایای نقدی یا غیر نقدی مستمر است که در مقابل کاربه بیمه شده داده میشود .

۶ – حق بیمه عبارت از وجوهی است که بحکم این قانون و برای استفاده از مزایای موضوع آن بسازمان پرداخت می گردد .

۷ – بیماری ، وضع غیر عادی جسمی یا روحی است که انجام خدمات درمانی را ایجاب می کند یا موجب عدم توانائی موقت اشتغال بکار می شود یا اینکه موجب هر دو در آن واحد می گردد .

۸ – حادثه از لحاظ این قانون اتفاقی است پیش بینی نشده که تحت تاثیر عامل یا عوامل خارجی در اثر عمل یا اتفاق ناگهانی رخ میدهد و موجب صدماتی بر جسم یا روان بیمه شده میگردد .

۹ – غرامت دستمزد به وجوهی اطلاق میشود که در ایام بارداری ، بیماری و عدم توانائی موقت اشتغال بکار و عدم دریافت مزد یاحقوق بحکم این قانون بجای مزد یا حقوق به بیمه شده پرداخت میشود .

۱۰- وسائل کمکی پزشکی ( پروتز و ارتز ) وسائلی هستند که بمنظور اعاده سلامت یا برای جبران نقص جسمانی یاتقویت یکی از حواس بکار میروند .

۱۱- کمک ازدواج مبلغی است که طبق شرایط خاصی برای جبران هزینه های ناشی از ازدواج به بیمه شده پرداخت میگردد .

از کار افتادگی در تامین اجتماعی

۱۲- کمک عائله مندی مبلغی است که طبق شرایط خاص در مقابل عائله مندی توسط کارفرما به بیمه شده پرداخت میشود .

۱۳- از کار افتادگی کلی عبارتست از کاهش قدرت کار بیمه شده بنحوی که نتواند با اشتغال بکار سابق یا کار دیگری بیش از یک  سوم از درآمد قبلی خود را بدست آورد .

۱۴- از کار افتادگی جزئی عبارتست از کاهش قدرت کار بیمه شده بنحوی که با اشتغال بکار سابق یا کار دیگر فقط قسمتی ازدرآمد خود را بدست آورد .

۱۵- بازنشستگی عبارتست از عدم اشتغال بیمه شده بکار سبب رسیدن بسن بازنشستگی مقرر در این قانون .

۱۶- مستمری عبارت از وجهی است که طبق شرایط مقرر در این قانون بمنظور جبران قطع تمام یا قسمتی از درآمدبه بیمه شده و در صورت فوت او برای تا‌مین معیشت بازماندگان وی به آنان پرداخت میشود .

۱۷- غرامت مقطوع نقص عضو مبلغی است که بطور یکجا برای جبران نقص عضو یا جبران تقلیل درآمد بیمه شده به شخص او داده میشود .

۱۸- کمک کفن و دفن مبلغ مقطوعی است که بمنظور تامین هزینه های مربوط به کفن و دفن بیمه شده در مواردیکه خانواده اواین امر را بعهده می گیرند پرداخت می گردد .

ماده ۳

تامین اجتماعی موضوع این قانون شامل موارد زیر میباشد :

الف – حوادث و بیماریها.

ب – بارداری .

ج – غرامت دستمزد .

د – از کارافتادگی  .

ه – بازنشستگی .

و – مرگ .

ز- مقرری بیمه بیکاری

تبصره 1

مشمولین این قانون از کمکهای ازدواج و عائله مندی طبق مقررات مربوط برخوردار خواهند شد .

تبصره 2

ملاک تشخیص سن برای برخورداری از مزایای قانون تامین اجتماعی شناسنامه ای است که در بدو بیمه شدن به سازمان تامین اجتماعی ارائه شده یا می شود و هر گونه تغییراتی که پس از آن در شناسنامه به عمل آیدبرای سازمان یاد شده معتبر نخواهد بود افراد تحت تکلف بیمه شده نیز مشمول این حکم خواهند بود.

ماده ۴

مشمولین این قانون عبارتند از:

الف – افرادی که بهر عنوان در مقابل دریافت مزد یا حقوق کار می کنند .

ب – صاحبان حرف و مشاغل آزاد .

ج – دریافت کنندگان مستمریهای بازنشستگی ، از کارافتادگی و فوت .

تبصره 1

بیمه شده مختار است که سطح در آمد ماهانه خودرا که مبنای حق بیمه قرار میگیرد بین حداقل و حداکثر دستمزد قانونی انتخاب نماید.

تبصره2

مشمولین قانون حمایت کارمندان در برابر اثرات ناشی از پیری و از کارافتادگی و فوت کماکان تابع مقررات قانون مذکور خواهند بود. موسسات مشمول قانون مذکور مکلفند با اعلام سازمان تامین خدمات درمانی حق بیمه درمانی سهم خود و بیمه شده را کسر وتوسط صندوق حمایت مربوط بسازمان نامبرده بپردازند . میزان حق بیمه درمانی موضوع این ماده تابع ضوابط و مقررات بیمه خدمات درمانی موضوع قانون تا‌مین خدمات درمانی مستخدمین دولت است و نحوه وصول آن عینا” بترتیبی است که در قانون حمایت کارمندان در برابر اثرات ناشی از پیری و از کارافتادگی و فوت پیش بینی شده است .

ماده ۵

اتباع بیگانه که در ایران طبق قوانین و مقررات مربوط بکار اشتغال دارند جز در مواردی که طبق مقاوله نامه ها وقراردادهای دوجانبه یا چند جانبه بین ایران و سایر کشورها ترتیب خاص مقرر گردیده است درصورتیکه مشمول قانون حمایت کارمندان در برابراثرات ناشی از پیری و از کارافتادگی و فوت نباشند  مشمول مقررات این قانون خواهندبود .

ماده ۶

اجرای هر یک از موارد مندرج در ماده سه این قانون در باره روستائیان و افراد خانواده آنها به تدریج در مناطق مختلف مملکت و به تناسب توسعه امکانات و مقدورات سازمان به پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب شورای عالی سازمان با توجه بماده ۱۱۷ این قانون خواهد بود .

ماده ۷

افراد شاغل در فعالیتهائی که تا تاریخ تصویب این قانون مشمول بیمه های اجتماعی نشده اند بترتیب زیر به  پیشنهادهیئت مدیره و تصویب وزیر رفاه اجتماعی مشمول مقررات این قانون قرار خواهند گرفت .

الف – موارد مذکور در بندهای ( ج ، د ،ه ، و ) ماده ۳ این قانون به تدریج و با توجه به امکانات سازمان اجراء خواهد شدو دراینصورت میزان حق بیمه با توجه به ماده ۲۸ این قانون تا خاتمه سال ۱۳۵۴ ، ۱۹% حقوق یا مزد و از اول سال۱۳۵۵ معادل ۲۱% حقوق و یا مزد خواهد بود که در سال  ۱۳۵۴ کارفرما ۱۳% و بیمه شده ۴% و دولت ۲% و از سال۱۳۵۵ کارفرما ۱۴% و بیمه شده ۵% و دولت ۲% می پردازند .

ب – موارد مذکور در بندهای الف و ب ماده ۳ این قانون به تدریج و در صورتی اجراء خواهد شد که سازمان وسایل وامکان درمانی لازم را برای بیمه شدگان فراهم نموده باشد . الزام کارفرمایان یا افرادیکه بموجب این ماده مشمول مقررات این قانون میشوند به تا‌دیه حق بیمه از تاریخی است که بیمه آنها از طریق انتشار آگهی در روزنامه و یاکتبا” اعلام می شود .

از کار افتادگی در تامین اجتماعی

ماده ۸

بیمه افراد و شاغلین فعالیتهائی که تا تاریخ تصویب این قانون بنحوی از انحاء مشمول مقررات قانون بیمه های اجتماعی یا قانون بیمه های اجتماعی روستائیان قرار گرفته اند با توجه به مقررات این قانون ادامه خواهد یافت .

تبصره

شرایط مربوط به ادامه تمام و یا قسمتی از بیمه های مقرر در این قانون برای کسانیکه به علتی غیر از علل مندرج در این قانون ازردیف بیمه شدگان خارج شوند بموجب آئین نامه مربوط تعیین خواهد گردید و بهر حال پرداخت کلیه حق بیمه در این قبیل موارد به عهده بیمه شده خواهد بود .

 

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

مرخصی استعلاجی سربازی

حداکثر مرخصی استعلاجی سربازی:سربازان در دوران خدمت از چند نوع مرخصی میتوانند استفاده کنند:

مرخصی استحقاقی، مرخصی استعلاجی، مرخصی پایان دوره، مرخصی ویژه و… گاهی سربازان در حین خدمت دچار مصدومیت هایی میشوند یا دچار بیماری هایی شوند که توان ادامه خدمت را از آنها سلب کند.

حداکثر مرخصی استعلاجی سربازی

در این شرایط آنها با تایید پزشک معتمد برای مدتی به استراحت می پردازند تا زمانی که به وضع عادی برگردند.

حداکثر مرخصی استعلاجی سربازی

به زمان استراحت پزشکی برای سرباز بیمار، مرخصی استعلاجی گفته می شود.

افرادی که حین خدمت جانباز و یا مصدوم می‌شوند، می‌توانند برای اخذ گواهی و دریافت مرخصی  استعلاجی اقدام کنند. در واقع مرخصی استعلاجی به زمانی میگویند که مشمول بنا به تشخیص پزشک خدمت سربازی را به مدت یک ماه به تعویق میندازد.

حداکثر مرخصی استعلاجی سربازی: بیماری های متفاوتی از جمله بیماری های قلبی – عروقی، بیماری های مغز و اعصاب، اختلالات شنوایی و بینایی، بیماری‌های کلیوی، انواع بیماری های روحی روانی و … ممکن است منجر به عدم فعالیت سرباز شود.

روش استفاده از مرخصی استعلاجی

حداکثر مرخصی استعلاجی سربازی

افراد باید از طریق بهداری یگان های خدمتی خود به بیمارستان های طرف قرارداد با ستادکل نیروهای مسلح مراجعه کرده و با گرفتن گواهی پزشک نسبت به درمان بیماری یا مصدومیت خود اقدام می نماید. در این شرایط پس از معاینه و تایید پزشک و مشخص شدن نحوه و مدت زمان درمان مرخصی استعلاجی به سرباز تعلق خواهد گرفت.

مرخصی استعلاجی سربازی

حداکثر مرخصی استعلاجی سربازی

گاهی به علت شدت بیماری و غیرقابل درمان بودن آن به شخص معافیت پزشکی تعلق میگیرد.گاهی پس از درمان، بیماری فرد دوباره عود میکند. در اینگونه موارد پس از تایید پزشک معتبر دوباره به فرد مرخصی استعلاجی تعلق میگیرد.

مدت زمان استفاده از مرخصی استعلاجی حداکثر یک ماه می باشد.شرایط استفاده از این مرخصی برای مجردان و متاهلان متفاوت است. به این صورت که مرخصی سربازان مجرد سالی ۱۲ روز و سربازان متاهل سالی ۱ ماه است.سربازان برای اخذگواهی پزشکی فقط باید به بیمارستان های طرف قرارداد بروند و نمی توانند خودسرانه به هر مرکز درمانی بروند. به دلیل وجود سواستفاده هایی که در این خصوص انجام میشوند.

حداکثر مرخصی استعلاجی سربازی:مرخصی استعلاجی بستگی به مسافت هم دارد. به این صورت که در ازای هر صد کیلومتر فاصله منزل تا محل خدمت یک روز به مرخصی شان اضافه می گردد.

حداکثر مرخصی استعلاجی سربازی

شرایط آب و هوایی در مرخصی استعلاجی نیز تاثیر دارد.به این صورت که در مناطق بد آب و هوای درجه ۲ شش روز،درجه ۳ هشت روز و درجه ۴ ده روز اضافه می گردد.دوره یک ماهه مرخصی استعلاجی جزو ماه‌های خدمت سربازان محسوب می‌شود.

حداکثر مرخصی استعلاجی سربازی

اما اگر دوره درمان آن ها از یک ماه بیشتر شود اضافه خدمت به آنها تعلق میگیرد.کسانی که اقوام درجه یکشان فوت کند ۱۰ روز به مرخصی آنها اضافه خواهد شد.

معافیت دائم از خدمت

حداکثر مرخصی استعلاجی سربازی

در صورتی که فرد در حین خدمت دچار عارضه یا بیماری شدیدی شود و قابل درمان نباشد معاف دائم از خدمت سربازی می‌شود. در این شرایط دیگر نیاز نیست که خدمت خود را ادامه بدهند.در این شرایط فرد کارت معافیت پزشکی دریافت میکند.

حداکثر مرخصی استعلاجی سربازی

برای دریافت کارت معافیت پزشکی شخص باید خود را به بهداری یگان محل خدمت خود معرفی کند و پس از معرفی به بیمارستان نسبت به دریافت کارت اقدام نماید.

معافیت از خدمات رزم حین خدمت

برخی از صدمات که به سربازان وارد میشود آنقدر شدید نیستند که مانع آنها در انجام فعالیت های حین خدمت شوند. اما ممکن است با انجام برخی فعالیت های شدید تشدید شود. مانند اختلالات روانی جزئی یا نقص عضو هایی که به دلیل عارضه یا بیماری خاصی به وجود آمدند. همین منظور این افراد می توانند نسبت به معافیت از خدمات رزم حین خدمت اقدام نمایند.

مرخصی استعلاجی سربازی

حداکثر مرخصی استعلاجی سربازی

در این نوع معافیت سرباز از انجام فعالیت ها سخت و سنگین مثل رژه و سینه خیز یا پست های نگهبانی معاف میشود.در مرخصی استعلاجی، سربازان خود نمی‌توانند برای اخذ گواهی پزشکی به صورت خودسرانه به هر بیمارستانی که در سطح شهر‌های کشور مستقر است بروند، چرا که ممکن است در این خصوص  سوءاستفاده‌هایی به وجود بیاید؛ افرادی که حین خدمت جانباز و یا مصدوم می‌شوند، می‌توانند برای اخذ گواهی و دریافت مرخصی استعلاجی اقدام کنند.

استعلاجی سربازی

دوره یک ماهه مرخصی استعلاجی جزو ماه‌های خدمت سربازان محسوب می‌شود، اما در صورتی که هنگام سپری شدنمرخصی استعلاجی درمان‌های لازم بر فرد مصدوم و بیمار در موعد مقرر انجام نشود و زمان مرخصی استعلاجی بیشتر از یک ماه به طول بی‌انجامد، این مدت اضافه به خدمت افراد اضافه خواهد شد و در واقع اضافه خدمت شامل حال این سربازان خواهد شد.

حداکثر مرخصی استعلاجی سربازی

سرباز معلم

شرایط گرفتن امریه سرباز معلم  ۱۴۰۰-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم ۱۴۰۰- نحوه گزینش سرباز معلم در سال۱۴۰۰ -استخدام رسمی سرباز معلم در سال ۱۴۰۰- سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم ۱۴۰۰- لیست ارگان های امریه سربازی در سال ۱۴۰۰-استخدام سرباز معلم های ۷۹ تا ۹۱-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس

شورای اسلامی – معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی ۱۴۰۰-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۰-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم ۱۴۰۰-معافیت مشمولان بالای ۳۰ سال ۹۹-معافیت مادر در سال ۱۴۰۰ چه شرایطی دارد-

چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت ۱۴۰۰- کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟- کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت ۱۲ روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت ۱۴۰۰- شرایط کسر خدمت سربازی ۱۴۰۰-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال ۱۴۰۰ تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت- آموزشی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه ۱۴۰۰-آدرس پادگان های دوره آموزشی ۱۴۰۰-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال ۱۴۰۰ چند ماه است.

 

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

قوانین کار در سالن زیبایی

در این مقاله به قوانین و مدیریت سالن زیبایی می پردازیم، زیرا مدیریت یک سالن زیبایی از آن چیزی که به نظر می رسد سخت تر است و فاکتورهای مهمی در مدیریت سالن زیبایی دخیل هستند که با دانستن آن ها می توانید خیلی بهتر یک سالن زیبایی را مدیریت کنید.

اگر دوست دارید سالن زیبایی خود را به شکلی کاملا حرفه ای و سود سازی مدیریت کنید، این مقاله را تا آخر دنبال کنید.

قوانین و مدیریت سالن زیبایی

قوانین و مدیریت سالن زیبایی، دو امر به هم وابسته هستند که در باعث رشد یک کسب و کار می شوند.روش ها و سیاست گذاری های یک سالن زیبایی می تواند میزان پیشرفت این سالن زیبایی از هر نظر رانمایش دهد.

پس باید قوانین مدیریت سالن زیبایی به درستی تدوین و اجرا شود تا کسب و کاری موفق و سود سازداشت. در ادامه چند مورد از قوانین سالن زیبایی را بررسی می کنیم.

قوانین کار در سالن زیبایی

 

آموزش مدیریت سالن زیبایی

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا اموزش مدیریت سالن زیبایی مهم است؟ قبل از این که به این سوال پاسخ دهیم بهتر به اهمیت مدیریت سالن زیبایی و خود مدیریت بپردازیم. مدیریت اشاره به فرآیندی می کنه که طی آن یک فرد با توجه به ویژگی هایی که دارد، مدیریت یک تیم چند نفره را به عهده می گیرد تا در راستای رسیدن به اهداف یک سازمان به صورت منظم و حساب شده تلاش کنند.

اهمیت مدیریت در این موضوع که اگر رهبر نتواند برنامه ای درست برای تمام اجزا طراحی و پیاده سازی کند، آن سازمان بدون هیچ شکی شکست می خورد و فرقی هم ندارد که میزان مهارت افراد داخل آن چقدر باشد.

به علاوه هر فردی که وارد تیم می شود دارای یک شخصیت متفاوت از بقیه است که مدیر باید سعی کند فرد را از حول محور شخصی خارج کرده و با تیم مرتبط کند. اهمیت اموزش مدیریت سالن زیبایی هم به همین شکل است که قبل از شروع و رهبر یک تیم شدن، بتوانید راه و چاه مدیریت را آموزش ببنید تا بتوانید به بهترین درآمد در کسب و کارتان برسید.نکته مهم: توصیه می کنیم برای درک عمیق کلمه مدیریت و توسعه فردی به سراغ کتاب مدیریت سالن زیبایی استاد مرتضی محمدی بروید یا از دوره های فوق پیشرفته مدیریت استاد مرتضی محمدی که نحوه مدیریت آرایشگاه زنانه را بیان می کند، استفاده کنید.

مدیر داخلی سالن زیبایی

مدیر داخلی فردی است که وقتی یک کسب و کار به شدت رشد می کند و مدیریت آن به تنهایی سخت می شود، وارد کسب و کار می شود تا بخش داخلی سازمان را مدیریت کند تا کسب و کار از حول محورهدفش خارج نشود.

در این مرحله شما باید یک انتخاب درست داشته باشید تا کسب و کارتان پایدار بماند. زمانی می رسد که شما برای نحوه مدیریت آرایشگاه زنانه نیاز به مدیر داخلی سالن زیبایی پیدا می کنید. مدیر داخلی همانطور که از اسمش هم پیداست، فقط به امور داخلی یک کسب و کار احاطه دارد و توانایی مدیریت اتفاقات خارج از سازمان را ندارد که شما باید به این موضوع نیز دقت داشته باشید،به هر حال مدیر داخلی وظایف مشخصی دارد که در ادامه مهم ترین آن ها را بررسی می کنیم.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست