شکایت از کارفرمابابت ساعت کاری
قانون کار چیست؟ ساعت کاری در قانون کار ، قراردادکار چیست؟ انواع قرارداد کار، مزایا قانون کار ، حق اولاد در قانون ، حق بیمه چیست؟ حقوق قانون کار برای بانوان ، حقوق قانون کار برای کودکان ، الزام مشاوره با وکیل جهت شکایت از کارفرما ، نمونه دادخواست شکایت قانون کار چیست؟َ
قانون کار برای اولین بار هم زمان با انقلاب صنعتی و افزایش رشد تولیدات برای تنظیم یک سری قوانین بین کارگر و کارفرما به وجود امد تا از هر گونه مشکل احتمالی جلوگیری کند.
کار یا قانون استخدام مناسبات بین کارگر، موسسات استخدام کننده و دولت را مشخص می کند. قانون کار انفرادی حقوق کارگر را در مقابل کارفرما در قرارداد کار بین آنها راتعریف می کند.
در این مقاله به سوالات شما درباره قانون کار پرداخته ایم:
ساعت کاری در قانون کار
منظور از ساعت کاری طبق ماده ۵۱ قانون کار، مدت زمانی است که کارگر، نیرو یا وقت خود را برای انجام کار در اختیار کارفرما قرار میدهد و در مقابل آن حقوق قانون کاردریافت میکند. یعنی ساعات صرف صبحانه و ناهار جزء ساعت کاری به حساب نمیآید.
حداکثر ساعت کار روزانه طبق ماده ۵۶ در چهار هفته متوالی باید ۱۷۶ ساعت باشد.ساعت کار معمولا به شکل هفتگی مشخص میشود. در کارهای سخت و زیان آور وزیرزمینی میزان ۳۶ ساعت، و ۴۴ ساعت برای سایر کارگران تعیین شده است.
قراردادکار چیست؟
بر اساس ماده ۷ قانون کار: قرارداد کار عبارت است از قرارداد کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حقالعمل، کاری را برای مدت موقت یا مدت غیرموقت برای کارفرما انجام میدهد. تمام قراردادهای کاری ۲ طرف دارند. طرف اول قرارداد کارفرما و طرف دیگر انجام دهنده کار می باشد. در قراردادهای کاری، سمت کارفرما می تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد، اما در طرف انجام دهنده کار که یک کارگر یا کارمند است حتما یک شخص حقیقی یعنی انسان قرار دارد. قرارداد کار یک عقد غیر تشریفاتی محسوب می شود.
جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .
09129267044 خانم شاکر دوست