اقداماتی که باید برای شکایت از کارفرما انجام داد
1-شعبه بیمه گذار تامین اجتماعی خود را پیدا کنید. (مرکز بیمه تامین اجتماعی شماارتباط مستقیمی با اداره کار و امور اجتماعی دارد) سپس از همین طریق شعبه اداره کارو امور اجتماعی را پیدا خواهید کرد.
2-به اداره کار مربوطه بروید و از واحد ارجاع آن یک نامه برای شعبه بیمه گذارتان بگیرید.(دریافت نامه خیلی مهم است)
3-نامه را بگیرید و به کارگزاری بیمه تامین اجتماعی که شما از انجا ثبت نام بیمه را انجام دادید بروید و مرحله به مرحله سوابق بیمه خود را جمع اوری کنید. (جمعا یه 2-3 ساعتی زمان میبرد چون مراجعه کننده ممکن است زیاد باشد)
4-سوابق را به اداره کار ببرید، واحد ارجاع بروید، فرمهای دادخواست را دریافت کنید این فرم حاوی پرسش اطلاعات شخصی شما، محل کار و دلایل تنظیم دادخواست شکایت از کارفرما بابت حقوق را نمایش میدهد که شما در پایین آن علت دادخواست یا شرح دادخواست شکایت از کارفرما بابت حقوق را مینویسید.
5-اداره کار نامه ای را با توجه به دادخواست شما به عنوان نامه سازش میدهد و از شمامیخواهد که انرا به کارفرما بدهید تا در جلسه سازش که معمولاً 2 هفته زمان میبرد تابرگزار شود، بدهید تا آنها در جریان کار قرار بگیرند.
6-جلسه سازش در همان اداره کار انجام میشود و دو طرف دلایل و مدارک خود را باتوجه به دادخواست کارگر ابراز میکنند و اگر به نتیجه برسند، دامنه شکایت از کارفرمابابت حقوق به پایان میرسد و اما اگر به هر دلیلی مثلاً کارفرما به جلسه سازش نیامد یااینکه سازشی حاصل نشد کار به جلسه تشخیص و شکایت از کارفرما بابت حقوق میرسد.
7-جلسه تشخیص معمولا به فاصله دو هفته بعد از جلسه سازش صورت میگیرد، نامه تشخیص به کارگر و کارفرما توسط اداره کار ابلاغ میشود. در جلسه تشخیص رای که کارشناسان در جلسه سازش صادر کرده اند به 2 طرف ابلاغ میشود، اگر یکی از دوطرف اعتراضی داشته باشد و به توافق نرسند، به جلسه حل اختلاف پرونده ارجاع میشود.
8-جلسه حل اختلاف آخرین جلسه ارائه شکایت در اداره کار است، دو طرف حاضر ومدارک و اسناد خود را در رابطه با پرونده مطرح میکنند. سپس رای نهایی صادرمیشود.
جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .
09129267044 خانم شاکر دوست