صبا مشاور - مشاور قانون کار و تامین اجتماعی

مجموعه صبا مشاور ارائه دهنده مشاوره تخصصی به کارفرمایان و کارگران محترم در زمینه قانون کار و تامین اجتماعی ارائه مشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی - تماس 09395881794 خانم شاکردوست

صبا مشاور - مشاور قانون کار و تامین اجتماعی

مجموعه صبا مشاور ارائه دهنده مشاوره تخصصی به کارفرمایان و کارگران محترم در زمینه قانون کار و تامین اجتماعی ارائه مشاوره رایگان قانون کار و تامین اجتماعی - تماس 09395881794 خانم شاکردوست

صبا مشاور - مشاور قانون کار و تامین اجتماعی

این مجموعه سعی دار با اتکا به کارشناسان مجرب و ممتاز، خدمتگزار جامعه شریف کارفرمایی و کارگری کشور عزیزمان باشد.
اخبار روز روابط کار و تامین اجتماعی، ارائه مشاور قانون کار، مشاور تامین اجتماعی، بیمه بیکاری، از کار افتادگی و ... همچنین پیگیری مصوبات و تغییر قوانین مرتبط با بهره گیری از خدمات مجموعه صبا مشاور
در اقدامی نوین مجموعه صبا مشاور اماده است تا مشاوره های خود را در خصوص دعاوی حقوقی، کیفری، ارث، خانواده و ... را عرضه نماید.
با تماس با این مجموعه میتوانید از مشاوره رایگان قانون کار و مشاوره رایگان تامین اجتماعی بهره ببرید.
شماره تماس 09395881794 خانم شاکردوست

۱۰ مطلب در اسفند ۱۴۰۰ ثبت شده است

شکایت از کارفرمابابت عیدی و سنوات

شکایت از کارفرمایی که عیدی ، پاداش یا سنوات نمی دهد !

اکنون که به روزهای آخر سال نزدیک می شویم و بحث عیدی گرفتن از کارفرما، محاسبه عیدی کارمندان و عیدی ندادن کارفرماست، بسیاری از مردم برایشان سوال است که درصورتی که کارفرما عیدی ، پاداش یا سنوات ندهد، آیا می توان از او شکایت کرد؟در این مطلب ، این موضوع را مفصل بررسی کرده ایم. با خواندن این مطلب به امکان شکایت از کارفرما برای عیدی ندادن پی خواهید برد.

شکایت از کارفرمابابت عیدی و سنوات

 

در صورت دریافت نکردن عیدی و پاداش و سنوات آیا می توان از کارفرما شکایت کرد؟ شکایت از کارفرما بابت پرداخت نکردن عیدی و سنوات کارگر و شکایت بابت عدم پرداخت بیمه توسط کارفرما و پرداخت نکردن عیدی کارمندان از شایع ترین دعاوی اداره کار است که توسط کارگران مطرح می گردد و نسبت به سایر دعاوی با سهولت بیشتری امکان اثبات دارد و تنها کافی است که در شکایت پرداخت نکردن عیدی و سنوات کارگران وشکایت به جهت عدم پرداخت بیمه توسط کارفرما رابطه کارگری و کارفرمایی فی مابین کارگر و کارفرما اثبات گردد تا کارفرما به جهت پرداخت نکردن عیدی و سنوات کارگران و یاعدم پرداخت حق بیمه توسط کارفرما محکوم گردد و از این حیث با توجه به تخلفی که کارفرما مرتکب می گردد به پرداخت و جریمه عدم پرداخت عیدی و سنوات و همچنین بابت بیمه نکردن کارگر، از طرف سازمان تامین اجتماعی کارفرما به دو تا ده برابر مبلغ حق بیمه ای که می بایست پرداخت می کرد محکوم می گردد.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

شکایت از کارفرما بدون قرارداد

برای شکایت از کارفرما بدون قرارداد، کارگر این توانایی را دارد شکایت خودش از کارفرمارا تقدیم به مراجع ذی صلاح کند. عدم عقد قرارداد از طرف کارفرما، به معنی پایمال شدن حقوق کارگر نیست بلکه وجود قرارداد از جانب کارفرما، اهرمی حمایتی می باشد تا کارفرما و کارگر این توانایی را داشته باشند از حقوق خود دفاع کنند.

کارگر چه کسی است و شکایت از کارفرما بدون قرارداد  چگونه است؟

با توجه ماده ۲ قانون کار، کارگر از نظر این قانون شخصی می باشد که به هر عنوان درمقابل دریافت حق‌السعی اعم از مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کند.

اخراج کارگر بدون قرارداد

 

کارفرما چه کسی است ؟

بر اساس ماده ۲ قانون کار، کارفرما فردی است حقیقی یا حقوقی که کارگر به درخواست و به حساب او در مقابل دریافت حق‌السعی کار می‌کند. مدیرها و مسئول ها‌ و به طورعموم تمامی اشخاصی که عهده‌دار اداره کارگاه هستند نماینده کارفرما به حساب می آیند و کارفرما مسئول کلیه تعهداتی است که نمایندگان ذکر شده ‌در قبال کارگر به عهده می‌گیرند. درباره شکایت از کارفرما بدون قرارداد  اگر که نماینده کارفرما خارج از اختیارات خود تعهدی کند و کارفرما آن را نپذیرد در مقابل کارفرما ضامن می باشد.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

 

حداقل حقوق و و مزایا سال 1401

بیمه بیکاری چیست؟

این روزها که به خاطر شرایط اقتصادی، خیلی از کسب‌ و‌کارها به تعدیل نیرو روی آورده‌اند و گاه‌و‌بی‌گاه خبر تعدیل نیروی گسترده‌ یک کسب‌وکار خوش نام به گوش می‌رسد، ناراحتی وجودمان را فرا می‌گیرد. با این حال، دانستن شرایط و نحوه استفاده از بیمه بیکاری می‌تواند برای خیلی از ما یا همکاران تعدیل شدۀ ما مفید باشد.

حداقل حقوق و و مزایا

به چه کسی بی کار می‌گویند؟

از نظر قانون بیمه بیکاری، بی کار به شخص بیمه‌ شده‌ای گفته می‌شود که بدون میل و اراده خود بی کار شده واکنون آماده به کار است و می‌تواند در محیط کار جدید فعالیت خود را آغاز کند.براساس قا نون، اگر فرد بیمه‌شده به علت تغییرات ساختار اقتصادی محل کار و بنا به تشخیص وزارتخانه مربطه وتائید شورای عالی کار، شغل خوود را از دست دهد، «بیکار موقت» شناخته می‌شود و مشمول قانون بیمه بیکاری است. این قانون در مورد بیمه‌ شدگانی که به خاطر حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، جنگ و آتش‌سوزی شغل خود را از دست می‌دهند نیز صدق می‌کند.ارادی یا غیرارادی بودن بیکاریِ فرد، به تشخیص کمیته‌ای متشکل از نمایندگانِ سازمان تأمین اجتماعی و اداره کار وامور اجتماعی محل اشتغال بیمه‌شده بستگی دارد.برای گزارش بیکاری غیر ارادی فقط یک ماه فرصت دارید برای دریافت مقرری بیمه بیکاری باید حداکثر تا ۳۰ روز از تاریخ بیکار شدن‌تان‌ دست به کار شوید و موضوع را به واحدهای تعاون،کار و رفاه اجتماعی مربوطه اطلاع دهید و آمادگی خود را برای اشتغال مجدد اعلام کنید.اگر بیشتر از یک ماه از بیکاری شما گذشته باشد، باید با شرح دلایل قانع‌کننده و نامه کارفرما به شعبه تامین اجتماعی که کُد کارگاه کارفرما در آنجا قرار دارد، مراجعه کنید.قابل توجه است که مبلغ بیمه بیکاریاشخاص واجد شرایط از روز اولِ شروعِ بیکاری آنان محاسبه و پرداخت می‌شود.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

 

  

دادخواست بدوی ادارات کار

۱-۱ بر اساس ماده ۱۶ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری رسیدگی در شعب دیوان مستلزم تقدیم دادخواست مخصوص است که تهیه فرم مزبور از طریق دفاتر پستی سراسر کشور  یا دانلود از پایگاه اطلاع رسانی  دیوان میسر است.

دادخواست بدوی ادارات کار

۱-۲ تکمیل فرم دادخواست به زبان فارسی به شرح  ذیل است:

۲– مشخصات شاکی: (وفق ماده ۱۸ قانون دیوان )

۲-۱ اشخاص حقیقی: نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، کدملی، شغل، تابعیت واقامتگاه (نشانی کامل شامل: نام استان – نام شهر – میدان – خیابان – کوچه – شماره پلاک منزل – پلاک می بایست دقیق باشد به طوریکه بین اعداد ۲ و ۳ و یا ۰ و 5 – ۶ و ۴ اشتباه نشود.)

– شاکی می تواند علاوه بر نشانی پستی، نشانی پست الکترونیکی یا شماره تلفن همراه یا نمابر خود را اعلام نماید.

۲-۲ اشخاص حقوقی: (حقوق خصوصی۰) نام، شماره ثبت، اقامتگاه اصلی، شماره تلفن تماس و (کد ملی صاحبان امضاء اوراق و اسناد تعهد آور طبق آگهی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی)

۲-۳ ارائه آگهی ثبت شرکتها در روزنامه رسمی منضم به آخرین تغییرات آن برای شرکت ها، پروانه تولیدی معتبر برای کارگاه ها و پروانه کسب معتبر برای کسبه الزامی است.

۲-۴ درصورت عدم درج آگهی ثبت در روزنامه رسمی ارائه اساسنامه برای موسسات و نهادهای خصوصی الزامی است.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

  

مزایای کارگری در سال 1401

مزایای کارگری در سال 1401چگونه محاسبه میشود ؟

قانون کاربیمه بیکاری چیست؟

هر آنچه از بیمه بیکاری باید بدانیدآخرین به‌روزرسانی شهریور 1401زمان مطالعه: ۵ دقیقه این روزها که به خاطر شرایط اقتصادی، خیلی از کسب‌و‌کارها به تعدیل نیرو روی آورده‌اند و گاه‌و‌بی‌گاه خبر تعدیل نیروی گسترده‌ یک کسب‌وکار خوشنام به گوش می‌رسد، ناراحتی وجودمان را فرا می‌گیرد. با این حال، دانستن شرایط و نحوه استفاده از بیمه بیکاریمی‌تواند برای خیلی از ما یا همکاران تعدیل شدۀ ما مفید باشد.در این مطلب تلاش کرده‌ایم نگاهی به موضوع بیمه بیکاری داشته باشیم و شرایط دریافت  بیمه بیکاری را بررسی کنیم.اما در ابتدا باید بدانیم که …

به چه کسی بی کار می‌گویند؟

از نظر قانون بیمه بیکاری، بی کار به شخص بیمه‌شده‌ای گفته می‌شود که بدون میل و اراده خود بی کار شده واکنون آماده به کار است و می‌تواند در محیط کار جدید فعالیت خود را آغاز کند.براساس قانون، اگر فرد بیمه‌شده به علت تغییرات ساختار اقتصادیِ محل کار و بنا به تشخیص وزارتخانه مربوطه وتائید شورای عالی کار، شغل خود را از دست دهد، «بیکار موقت» شناخته می‌شود و مشمول قانون بیمه بیکاری است. این قانون در مورد بیمه‌شدگانی که به خاطر حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، جنگ و آتش‌سوزی شغل خود را از دست می‌دهند نیز صدق می‌کند.

مزایای کارگری

ارادی یا غیرارادی بودن بیکاریِ فرد، به تشخیص کمیته‌ای متشکل از نمایندگانِ سازمان تأمین اجتماعی و اداره کار وامور اجتماعی محل اشتغال بیمه‌شده بستگی دارد.برای گزارش بیکاری غیر ارادی فقط یک ماه فرصت دارید برای دریافت مقرری بیمه بیکاری باید حداکثر تا ۳۰ روز از تاریخ بیکار شدن‌تان‌ دست به کار شوید و موضوع را به واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوطه اطلاع دهید و آمادگی خود را برای اشتغال مجدد اعلام کنید.

اگر بیشتر از یک ماه از بیکاری شما گذشته باشد، باید با شرح دلایل قانع‌کننده و نامه کارفرما به شعبه تامین اجتماعیکه کُد کارگاه کارفرما در آنجا قرار دارد، مراجعه کنید.قابل توجه است که مبلغ بیمه بیکاری اشخاص واجد شرایط از روزاولِ شروعِ بیکاری آنان محاسبه و پرداخت می‌شود.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

هیات تشخیص و حل اختلاف ادارات کاررفاه اجتماعی

(کار، کارگر، اداره کار، هیات تشخیص)

رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به دعاوی و اختلافات ناشی از اختلا‌ف فردی بین کارفرما و کارگر یارکارآموز که ناشی از اجرای قانون کار و سایر مقررات کار، قرارداد کارآموزی، موافقتنامه‌های کارگاهیریاپیمان های دسته جمعی کار باشد، در صورت عدم سازش بین طرفین، از طریق هیات های تشخیص و حل اختلا‌ف طبق ماده ۱۵۷ قانون کار رسیدگی و حل و فصل خواهد شد. رسیدگی در دو مرحله بدوی و تجدید نظر صورت می گیرد که مرحله بدوی آن در هیات تشخیص و مرحله تجدید نظر آن درهیات حل اختلاف می‌باشد و منوط به ارائه دادخواست است که باید حاوی موارد زیر باشد:

۱) نـام، ‌نـام خـانـوادگی، نام پدر، سال تولد، اقامتگاه، ‌نوع شغل و میزان و سابقه کار در کارگاه؛

۲) نام، نام خانوادگی و اقامتگاه خوانده؛

۳) موضوع شکایت و شرح خواسته به تفکیک مورد؛

۴) امضاء یا اثر انگشت خواهان.

دادخواست و پیوست های آن باید به تعداد خوانده دعوی به اضافه یک نسخه به دبیر خانه واحد کار و امور اجتماعی تحویل و با قید تاریخ،روز و ماه و سال به ثـبـت رسـیده و وقت رسیدگی تعیین گردد و وقت رسیدگی به طرفین ابلاغ شود.

هیات تشخیص و حل اختلاف

اعضای هیات تشخیص:

طبق ماده ۱۵۸ قانون کار، هیات تشخیص از افراد ذیل تشکیل می‌شود.

۱) یک نفر نماینده وزارت کار و اجتماعی؛

۲) یک نــفــر نـمـایـنـده کارگران به انتخاب کانون هماهنگی شوراهای اسلا‌می‌کاراستان؛

۳)یک نفر نماینده مدیران صنایع به انتخاب کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان استان.

جلسه هیات تشخیص با حضور هرسه نفر اعضا تشکیل خواهد شد. ریاست جلسات با نماینده واحد کار و امور اجتماعی بوده و تصمیمات هیات به اتفاق یا اکثریت آرا اتخاذ خواهد شد. دعوت از طرفین برای حضور درجلسه رسیدگی، برای یک نوبت الزامی است. عدم حضور خواهان، خوانده یا نمایندگان آنها در هریک از جلسات مانع رسیدگی و صدور رای نخواهد بود. هـیـات تشخیص اظهارات طرفین یانمایندگان آنان را در صورت جلسه هیات درج و آن را به امضا و یا اثرانگشت آنها می‌رساند.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

مشاوره ووقانون کار

در این مقاله که توسط وکیل اداره کار تنظیم و نوشته شده است، میخواهیم راجب دعاوی اداره کار کار صحبت کنیم که قوانین اداره کار چیست و بهترین وکیل اداره کار چه کسی است و چگونه از مشاوره حقوقی اداره کار استفاده نماییم. تا پایان مقاله همراه ما باشیدو جهت داشتن سوال می توانید از قسمت نظرات سوال خود را بپرسید.

وکیل اداره کار کیست؟

وکیل اداره کار شخصی است که توانایی و اطلاعت کافی درباره قوانین اداره کار، بیمه وتمامی بخش نامه ها دارد و به تمامی شعب اداره کار دسترسی و آشنایی دارد. شما می توانید براحتی با یک وکیل پایه یک اداره کار حق و حقوق خود را براحتی بگیرید یا از وکیل اداره کار تلفنی ما کمک بگیرید.

وکیل اداره کار باید حق کارگر را از کارفرما و بلعکس حق کارفرما را از کارگر در صورتی که حق با آنها باشد را یگیرد و بتواند اختلافات را حل و فصل نماید. اگر شما در گرفتن وکیل برای اداره کار مشکل دارید می توانید از مشاوره حقوقی ما استفاده کنید و یا به صورت قسطی گرفتن وکیل برای اداره کار اقدام کنید تا بتوانید حق خود را بگیرید.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

مراحل و مراجع رسیدگی به اختلافات بین کارگر و کارفرما

معمولا زمانی که روابط شغلی میان کارگر و کارفرما به پایان می‌رسد به‌خصوص وقتی که انتهای این رابطه با دلخوری، کدورت و اخراج همراه است، شاهد شکل گیری دعاوی کارگری و کارفرمایی برای مطالبه حقوق تضییع شده هستیم. این‌جاست که پای شکایت به هیات تشخیص اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اجرای رای آن به میان می‌آید. درادامه به بررسی جریان یکی از این دعاوی در هیات تشخیص می‌پردازیم و نحوه اجرای رای این مرجع را بررسی می‌کنیم.

اختلافات میان کارگر و کارفرما، در صورت وجود شرایط زیر در  این مرجع قابل طرح است:

۱- ناشی از اجرای قانون کار و سایر مقررات کار، قرارداد کارآموزی، موافقت‌نامه‌های کارگاهی یا پیمان‌های دسته‌جمعی کار باشد.

۲- سازش بین طرفین حاصل نشود.

مراحل و مراجع رسیدگی به اختلافات بین کارگر و کارفرما

 

در قانون کار ایران، چه راهکارهایی برای حل اختلاف بین کارگر و کارفرما وجود دارد؟اگر مشمول یکی از موارد ذکر شده فوق برای اختلاف بین کارگر و کارفرما شده‌اید، به احتمال زیاد به دنبال راهکاری می‌گردید که بتوانید این مشکل را هرچه سریعتر برطرف کنید. معمولاً اختلافات این چنینی تحت تأثیر میزان آشنایی طرفین با قوانین کار و کوتاهی رخ داده توسط یکی از دو طرف اختلاف است؛ با این وجود دریافت مشاوره قانون کار باعث جلوگیری از ایجاد اختلاف بین کارگر و کارفرما و رفع مشکلات پیش آمده میشود. بنابراین چهار نتیجه زیر ممکن است اتفاق بیفتد:

الف) تسلیم شدن یکی از دو طرف اختلاف:

تسلیم شدن یکی از دو طرف اختلاف در جریان مذاکره یکی از رایج‌ترین نتایج این اختلافات است. اگر یکی از کارفرمایان یا کارگران در تفسیر قانون و قرارداد دچار مشکل شوند،طبیعتاً این موضوع باعث بروز اختلاف می‌شود. با گذشت زمان و کسب اطلاع در موردقوانین کار، یکی از دو طرف اختلاف متوجه می‌شود که در انجام وظیفه اصلی خودکوتاهی کرده و در نتیجه تسلیم می‌شود. با توجه به اینکه این اختلاف به نهادهای قضایی و کیفری نمی‌رود، روش بهتری به شمار می‌رود.

ب) توافق بر یک موضوع مشترک:

این وضعیت بهترین حالتی است که برای اختلاف بین کارگر و کارفرما می‌تواند رخ دهد. درواقع دو طرف اختلاف روبروی هم نشسته و درباره موضوعات مختلف با یکدیگر بحث می‌کنند. نتیجه این بحث و مذاکره به یک نقطه مشترک می‌رسد که دو طرف راضی بوده وبر ادامه همکاری به توافق می‌رسند. البته برای این مذاکره چارچوب قانونی خاصی وجودندارد و کارگران باید توجه داشته باشند که به خاطر عدم آشنایی با قوانین، مورد سوءاستفاده قرار نگیرند.

 

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

 

اقداماتی که باید برای شکایت از کارفرما انجام داد

1-شعبه بیمه گذار تامین اجتماعی خود را پیدا کنید. (مرکز بیمه تامین اجتماعی شماارتباط مستقیمی‌ با اداره کار و امور اجتماعی دارد) سپس از همین طریق شعبه اداره کارو امور اجتماعی را پیدا خواهید کرد.

2-به اداره کار مربوطه بروید و از واحد ارجاع آن یک نامه برای شعبه بیمه گذارتان بگیرید.(دریافت نامه خیلی مهم است)

3-نامه را بگیرید و به کارگزاری بیمه تامین اجتماعی که شما از انجا ثبت نام بیمه را انجام دادید بروید و مرحله به مرحله سوابق بیمه خود را جمع اوری کنید. (جمعا یه 2-3 ساعتی زمان می‌برد چون مراجعه کننده ممکن است زیاد باشد)

4-سوابق را به اداره کار ببرید، واحد ارجاع بروید، فرم‌های دادخواست را دریافت کنید این فرم حاوی پرسش اطلاعات شخصی شما، محل کار و دلایل تنظیم دادخواست شکایت از کارفرما بابت حقوق را نمایش می‌دهد که شما در پایین آن علت دادخواست یا شرح دادخواست شکایت از کارفرما بابت حقوق را می‌نویسید.

 

اقداماتی که برای شکایت از کارفرما انجام داد

 

5-اداره کار نامه ای را با توجه به دادخواست شما به عنوان نامه سازش می‌دهد و از شمامی‌خواهد که انرا به کارفرما بدهید تا در جلسه سازش که معمولاً 2 هفته زمان می‌برد تابرگزار شود، بدهید تا آنها در جریان کار قرار بگیرند.

6-جلسه سازش در همان اداره کار انجام می‌شود و دو طرف دلایل و مدارک خود را باتوجه به دادخواست کارگر ابراز می‌کنند و اگر به نتیجه برسند، دامنه شکایت از کارفرمابابت حقوق به پایان می‌رسد و اما اگر به هر دلیلی مثلاً کارفرما به جلسه سازش نیامد یااینکه سازشی حاصل نشد کار به جلسه تشخیص و شکایت از کارفرما بابت حقوق می‌رسد.

7-جلسه تشخیص معمولا به فاصله دو هفته بعد از جلسه سازش صورت می‌گیرد، نامه تشخیص به کارگر و کارفرما توسط اداره کار ابلاغ می‌شود. در جلسه تشخیص رای که کارشناسان در جلسه سازش صادر کرده اند به 2 طرف ابلاغ می‌شود، اگر یکی از دوطرف اعتراضی داشته باشد و به توافق نرسند، به جلسه حل اختلاف پرونده ارجاع می‌شود.

8-جلسه حل اختلاف آخرین جلسه ارائه شکایت در اداره کار است، دو طرف حاضر ومدارک و اسناد خود را در رابطه با پرونده مطرح می‌کنند. سپس رای نهایی صادرمی‌شود.

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست

 پیاده سازی مدیریت منابع انسانی

چکیده

زمینه و هدف

مدیریت منابع انسانی با ایجاد آگاهی و تعامل میان کارکنان سازمان در خصوص محیط و عوامل محیطی، به‌گونه‌ای رفتار آن‌ها را هدایت می‌کند که به وظایف و تعهداتشان در قبال محیط زیست عمل کنند. هدف از انجام این پژوهش، ارائه الگویی برای شناسایی ابعاد و اقدامات مؤثر در پیاده‌سازی مدیریت منابع انسانی یارا مشاور با استفاده از رویکرد ترکیبی دلفی فازی و معادلات ساختاری بود.

این پژوهش ترکیبی، با اتخاذ رهیافت حقوق مدنی و خدمات دولتی نوین، در مرحله نخست، پس از انجام ۱۱ مصاحبه نیمه‌ساختاریافته با خبرگان، الگوی مدیریت منابع انسانی الکترونیکی را بر اساس راهبرد پژوهش کیفی و با استفاده از نرم‌افزار کدگذاری MAXQDA مدل­سازی کرده و سپس در مرحله دوم، روابط بین عناصر نظریه با استفاده از نرمافزار Smart PLS2 در معرض آزمون کمّی قرار گرفته است. بنابراین، هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی پیاده‌سازی مدیریت منابع انسانی الکترونیکی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و در این راستا، متناسب با طرح ساختارمند  «اشترواس و کوربین» پنج فرضیه تنظیم و آزمون گردید. تحلیل داده‌­ها در روش کمّی مبیّن آن است که فشارهای ناشی از سیاست‌­های نظام و ضرورت همگامی با دیدگاههای روز جهانی در میل به به‌کارگیری مدیریت منابع انسانی الکترونیکی اثر معناداری دارد.

پیاده سازی مدیریت منابع انسانی

از بین شرایط زمینه‌ای کشور، ملاحظات سازوکارهای ساختاری کلان، ملاحظات بازیگران، ملاحظات حاکمیتی در اتخاذ راهبرد خدمات دولتی نوین اثر معنا‌داری دارد و از آن طریق موجب پیامدهای حاصل از اجرای آن در سازمان‌های دولتی میشود و بر آن مؤثر است. یافته­های پژوهش نشان می‌دهد که مدیریت منابع انسانی الکترونیکی تأثیر مثبت و معناداری در اتخاذ راهبرد خدمات دولتی نوین ندارد و در کشور ما اگرچه با تحولات گسترده و روند توسعه سیاسی اخیر تا حدودی خلأ موجود بین تدوین‌کنندگان خط ‌مشی عمومی، مجریان نظام، و مردم برطرف شده، اما هنوز راه طولانی در پیش است.

  جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

  09129267044 خانم شاکر دوست