نحوه برخورد در محیط کار
در هر محیط کار (از شرکتها و ادارات گرفته تا رستورانها و آشپزخانهها) شرایط خاصی برای استخدام افراد جدید وجود دارد. اما ویژگی مشترک تمام محیطهای کاری، نحوه برخورد در محیط کار و رفتار کارکنان است که اتفاقا یکی از پارامترهای مهم برای استخدام شمرده میشود.
کارفرمایان برای استخدام کارکنان جدید، علاوه بر مهارتها و تواناییهای افراد، تعهدات کاری و شخصیت آنها را نیز مد نظر قرار میدهند. بنابراین اگر در حال مذاکره برای شروع یک کار جدید هستید، سعی کنید باایجاد یک احساس خوب در کارفرمایتان، او را تحت تأثیر قرار داده و کمکم این احساس خوب را افزایش دهید تا در نهایت در محل کار از شما به عنوان یکی از کارکنان خوشنام یاد شود.
اگر قرار است کار جدیدی را شروع کنید، این مطلب نکاتی را به شما پیشنهاد میکند که با رعایت آنها، بهترمیتوانید در کار جدیدتان به موفقیت برسید.
بخش اول: اولین روز کار
اولین روز کار، مهمترین بخش از شروع یک کار جدید است. سعی کنید حتما به موقع در محل کار حضورداشته باشید. این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا با این کار نشان خواهید داد که فردوقتشناسی هستید. بهتر است ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زودتر از آغاز ساعت کاریتان، در آنجا حاضر شوید، زیرا دراین صورت زمان کافی برای آمادگی خواهید داشت. حتی میتوانید در صورت نیاز به سر و وضع خودتان برسید و خود را مرتب کنید.
اگر با مکانی که محل کارتان در آنجا واقع شده است آشنایی چندانی ندارید یا مجبور هستید که برای رفتن به آنجا از وسایل نقلیهی عمومی استفاده کنید، از چند روز قبل به آنجا بروید. با این کار هم راه را یاد میگیرید و هم مدت زمان رسیدن به آنجا را ارزیابی میکنید.
بیشتر از ساعت کاری خود در محل کارتان نمانید، زیرا ممکن است این تصور در کارفرمایتان ایجاد شود که شما قادر به برنامهریزی و مدیریت زمان خود نیستید. اگر میخواهید کارفرما را تحت تأثیر قرار دهید، به موقع سر کار حاضر شوید و پس از اتمام شیفت کاری، به موقع آنجا را ترک کنید.